Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Groeiende markt voor duurzame knoflooknetten"

Ondanks inflatie en koopkrachtdaling zijn duurzame netverpakkingen voor groenten en fruit nog steeds in trek, zo laat de directie van het Duitse NaturNetz, dat in 2023 werd opgericht, weten. Na de marktintroductie van de op de natuur gebaseerde netten vorig jaar heeft de composteerbare en plasticvrije verpakkingsoplossing al een goede respons gekregen in veel marktsegmenten (zie ons eerdere artikel). "We zien momenteel een toename van het aantal orders voor knoflooknetten. Natuurlijk produceren we deze netten ook van cellulosegaren gemaakt van Lenzing-vezels in ruitvormige en Franse mazen. De klant kan ook beslissen of hij het net op een hoes, rol of los uit de doos wil hebben. Dit betekent dat de bestaande systemen niet ingrijpend hoeven te worden omgebouwd, maar dat ons net 1:1 kan worden gebruikt," legt bedrijfsleider Sylvia Segeler uit.

Met de knoflooknetten is het jonge bedrijf er al in geslaagd een aantal overzeese klanten voor zich te winnen en zo een compleet nieuwe business op te zetten. Segeler: "Op dit moment worden onze netten steeds populairder in Zuid-Amerika. Door kwaliteits- en leveringsproblemen in andere landen lijkt hier een groeiende markt te zijn ontstaan." De vraag richt zich vooral op de standaard netmaten voor drie tot zes knollen, voegt zij eraan toe.

Voorkomen in plaats van in de leegte lopen
Volgens recente berichtgeving in de media en marktonderzoeken besteden retailers en consumenten in tijden van recessie en inflatie minder aandacht aan duurzaamheid. Desondanks benadrukt Segeler dat we niet de kop in het zand moeten steken, maar ons moeten voorbereiden op de toekomst. "Plastic is nog steeds de duidelijke marktfavoriet vanwege het prijsvoordeel. Er is echter een hernieuwde focus op duurzaamheid, wat weer komt door de nieuwe wetgeving die vanaf 2030 van kracht wordt. De verpakkingsverordening (PPWR) komt eraan. Wie daarop voorbereid is, heeft een duidelijk voordeel."

Als vaste partner van de expoSE in Karlsruhe grijpen de twee bedrijven Erich Baumeister en NaturNetze ook dit jaar weer de kans om nieuwe en beproefde verpakkingstechnologie aan de vakbezoekers te presenteren. "Zoals elk jaar kijken we uit naar deze beurs. Persoonlijke contacten van het organiserende team, geïnteresseerde klanten en een bijna vertrouwde omgeving blijven het beursduo kenmerken. Daarom zijn we altijd blij om hier te zijn," besluit Segeler.

Bezoek het bedrijf op expoSE: Hal 1 / Stand B16

Voor meer informatie:
Sylvia Segeler
NaturNetz GmbH
Zum Hagenbach 9
48366 Laer, Duitsland
Tel.: +49 (0)2554 9150 50
[email protected]
www.naturnetz.bio

Publicatiedatum: