Tholen - De nieuwste campagne 'Pieter's Bioweken' bij Pieter Pot lijkt nu al een schot in de roos. Jouri Schoemaker: "Afgelopen vrijdag hebben we eerste mail uitgestuurd naar onze klanten en zijn de kortingen live gegaan. We hebben meteen een recordweekend gedraaid, dus dat is echt een mooi resultaat. Als deze Bioweek een succes is, gaan we dit zeker vaker doen."
Jouri Schoemaker in de productieruimte van IDorganics
Deze campagne volgt op Pieter's impact weken van afgelopen zomer, waarin de focus lag op meer impact maken middels duurzame samenwerking. "Dit deden we samen met nieuwe partners."
Pieter's Bioweken behoort tot Pieter Pot's grootste campagnes ooit. Het biologische assortiment wordt onder de aandacht gebracht door grote voordeelacties, nieuwe biologische productlanceringen, samenwerkingen en winacties. Het doel: het biologische assortiment onder de aandacht brengen en toegankelijker maken, voor dubbele impact: verpakkingsvrij én een duurzaam voedselsysteem. "We merken dat acties het goed doen. Je hebt natuurlijk altijd een groep die hier niet op aanslaat, maar over het algemeen helpen kortingen zeker om te activeren om weer een bestelling te plaatsen."
Goedkoper dan de reguliere vergelijkbare variant
IDorganics is de grootste partner van Pieter Pot op het gebied van biologische producten. De biologische ingrediënten van hun producten kopen ze zo veel mogelijk direct bij de boer in. Deze worden verwerkt tot heerlijke producten, zoals chocolade, granola, tot pure notenmixen om vervolgens direct in de Pieter Potten te worden afgevuld. Zo is de keten biologisch én afvalvrij. In samenwerking geeft Pieter Pot haar klanten een week lang 10% korting op alle 50+ producten van IDorganics in het assortiment van Pieter Pot. Jouri: "Het mooie is dat het gros van deze producten dankzij deze korting de komende week goedkoper is dan het reguliere alternatief. Als klant heb je nu dus eigenlijk geen reden meer om niet voor de biologische variant te gaan."
Samenwerking met (nieuwe) biologische partners
De komende weken zullen er meer biologische samenwerkingen uitgelicht worden bij Pieter Pot, geeft Jouri aan. "Zo zijn we afgelopen weken weer gestart met de verkoop van groente en fruit van Boerschappen. Dit keer is ruim 90% bij het groente- en fruitpakket bij Pieter Pot biologisch of kiezen we ervoor om samen te werken met 'transitieboeren'. Daarnaast lanceren we over twee weken een nieuw belangrijk biodynamisch, puur en gezond product. Een win-win!", aldus Jouri.
Voor meer informatie:
Jouri Schoemaker
Pieter Pot
Tel.: 06 36301265
[email protected]
www.pieter-pot.nl