VK: Innocent Drinks en Co-op werken samen om porties groenten en fruit te doneren
Innocent Drinks is een samenwerking aangegaan met Co-op om een portie groenten en fruit te doneren voor elke smoothie die in de winkel wordt gekocht. Tot 19 november doneert het drankenbedrijf de kosten van een portie fruit en groenten (24 p) aan de Alexandra Rose Charity voor elke 'Mango & Passievrucht' en 'Aardbei & Banaan' smoothie die in de winkels van de convenience retailers wordt verkocht.
Bron: grocerygazette.co.uk
Polen: Żabka eindigt Q3 met 18% in de plus
Het Poolse gemakswinkelconcern Żabka boekte een stijging van 18% in de aangepaste kernwinst over het derde kwartaal, dankzij de opening van nieuwe winkels, een hogere omzet en marge en verbeteringen in de kostenefficiëntie. De aangepaste EBITDA - winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie, gecorrigeerd voor eenmalige posten - steeg voor de periode tot 1,12 miljard zloty's (€260 mln), ondersteund door een omzet van 6,58 miljard zloty's (€1,51 miljard), aldus het bedrijf.
Bron: esmmagazine.com
Franse supermarktgroep Auchan van plan om meer dan 2.000 banen te schrappen
De Franse supermarktketen Auchan is van plan om meer dan 2.000 banen te schrappen, melden BFM TV, France 2 TV en nieuwsbrief La Lettre, die vakbonden aanhalen. Ambtenaren van Auchan konden niet direct worden bereikt voor commentaar op de berichten.
Bron: reuters.com
Onderzoek wijst uit dat VK supermarkten multibuy-aanbiedingen gebruiken om de verkoop van vlees te stimuleren
De Food Foundation zei dat haar bevindingen, vooral over verwerkt vlees, alarmerend waren om zowel milieu- als gezondheidsredenen. Slechts 5% van de multibuy-aanbiedingen heeft betrekking op groenten en fruit. De Food Foundation baseerde haar bevindingen op aanbiedingen van Aldi, Asda, Iceland, Morrison's, Sainsbury's en Tesco in maart, toen de Questionmark Foundation hun geldbesparende aanbiedingen analyseerde. Iceland had de meeste aanbiedingen voor verwerkt vlees, goed voor 15% van de multibuy-aanbiedingen, gevolgd door Tesco (13%) en Asda (11%). Iceland bood ook de minste aanbiedingen op groenten en fruit met slechts 2%.
Bron: theguardian.com
Spanje: Caprabo zet in op lokale producten voor groei
De Spaanse supermarktketen Caprabo verwacht een stijging van 5% in de verkoop van lokale producten tot €38 mln aan het eind van het jaar. Het programma, waarbij rechtstreeks wordt samengewerkt met lokale telers en supermarkten, heeft de verkoop van lokale producten sinds de start verdubbeld.
Bron: esmmagazine.com
Galeria is weer een gezond bedrijf
Na een grondige reorganisatie is de Duitse warenhuisketen Galeria weer gezond, zegt CEO Olivier Van den Bossche, die naast een nieuwe commerciële strategie ook een echte cultuuromslag nastreeft.
Bron: retaildetail.eu
Carrefour staakt met onmiddellijke ingang zijn activiteiten in Jordanië
Carrefour, de Franse multinational op het gebied van retail en groothandel, heeft aangekondigd alle activiteiten in Jordanië met onmiddellijke ingang te staken. In een officiële verklaring deelde Carrefour het volgende mee: "Vanaf 4 november 2024 zal Carrefour alle activiteiten in Jordanië staken en niet langer actief zijn binnen het Koninkrijk. We danken onze klanten voor hun steun en verontschuldigen ons voor het ongemak dat deze beslissing kan veroorzaken."
Bron: en.royanews.tv