Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Werkt nog niet altijd perfect"

Albert Heijn lanceert Mijn AH assistent met hulp van GenAI

Albert Heijn lanceert Mijn AH assistent met hulp van GenAI. Hiermee is Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland die GenAI integreert in de dienstverlening via de app, zo stelt de supermarktketen. Mijn AH assistent biedt onder meer antwoord op de veel gestelde vraag: 'Wat eten we vandaag?'.

Gebruikers van de tool kunnen eenvoudig vragen stellen. Het systeem geeft direct antwoorden in de vorm van suggesties voor recepten of producten. Ook biedt de tool praktische tips voor het koken, of bewaren van gerechten. Mijn AH assistent is vanaf maandag 11 november beschikbaar voor klanten in de 'Koken' tab in de Mijn AH app.

"De introductie van Mijn AH assistent is een belangrijke stap vanuit onze missie 'Samen beter eten bereikbaar maken. Voor Iedereen", aldus Marit van Egmond CEO bij Albert Heijn. "Met generatieve AI zijn wij in staat om toepassingen te ontwikkelen die onze klanten van meer gemak en inspiratie voorzien in hun dagelijkse routines. Met onze teams blijven we dagelijks bezig om het leven makkelijker te maken voor onze klanten en daarom zijn we trots dit te kunnen lanceren op de vijftiende verjaardag van de Mijn AH app."

Mijn AH app in het Engels
GenAI heeft niet alleen de introductie van Mijn AH assistent en Scan & kook mede mogelijk gemaakt. Het stelt de supermarkt ook in staat het gebruiksgemak van de app voor nog meer klanten toegankelijk te maken door de Mijn AH app grotendeels naar het Engels te vertalen. Hiermee wordt ingespeeld op de behoefte van internationale gebruikers. Andere talen volgen in de nabije toekomst, zo geven ze aan.

Werkt nog niet altijd perfect
Bij de presentatie werd wel direct erkend dat AI niet altijd perfect werkt en dat er in het begin nog best wat fout kan gaan, schrijft NU.nl. Dat neemt Albert Heijn voorlopig voor lief. "De assistent is nieuw en weet nog niet alles", laat de supermarkt weten. "Maar hij leert snel en wordt steeds slimmer."

Vertalingen nog niet helemaal af
De huidige imperfecties van de technologie worden duidelijk wanneer de Albert Heijn-app met behulp van AI vertalingen maakt. Tijdens een demonstratie blijkt dat nog niet alles vanuit het Nederlands naar het Engels is omgezet, waardoor de talen soms door elkaar staan. Toch wil AH niet wachten tot de boel helemaal kloppend is. Het is beter om een groot deel wél te vertalen dan het helemaal niet te doen, zo luidt de uitleg.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: