Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Primland (Frankrijk)

"Door kiwi-aanbod te segmenteren, meer tevreden klanten"

Terwijl de oogst van Oscar Gold en Oscar Red kiwi's voorbij is, worden er nog steeds groene kiwi's geplukt in Frankrijk. "Met enkele nieuwe aanplantingen is de afzet iets vroeger van start gegaan dan gebruikelijk", meldt Jean-Baptiste Pinel, manager van Primland.

(Foto's: Primland)

Dit seizoen worden er bij Primland 10.000 ton groene, 1.000 ton gele en 50 ton rode kiwi's geoogst. Deze volumes zullen in de loop der jaren toenemen. "We hebben een groot plantprogramma lopen in Frankrijk. Veel bomen zijn nog niet volgroeid en er zijn nieuwe aanplantingen gepland. We zien een toename in tonnage voor Gold en Red kiwi's en een stabiele oogst voor groene kiwi's." Hoewel het gemiddelde rendement per hectare bij de groene kiwi's iets is gedaald, wordt dit verlies gecompenseerd door het in productie komen van jonge boomgaarden. De opbrengstdaling heeft te maken met een probleem van wortelverstikking dat heel Europa treft. "Dit bewijst dat we er goed aan hebben gedaan om onze verouderde boomgaarden te renoveren. En dat zullen we blijven doen."


Jean-Baptiste Pinel

Groei in productie gaat hand in hand met groei in consumptie. "Door ons aanbod te segmenteren, kunnen we nog meer consumenten tevreden stellen. We hebben dan ook de indruk dat de consumptie van Oscar kiwi's toeneemt, met een steeds gevarieerdere vraag naar dit steeds groter wordende assortiment."

Wat de kwaliteit betreft, waren de bestuivingsomstandigheden goed voor Gold en Red kiwi's, maar minder gunstig voor groene kiwi's, wat resulteerde in heterogene maten.

Om de consumptie van Oscar kiwi's te stimuleren, lanceert Primland dit jaar opnieuw communicatiecampagnes: "We blijven aanwezig op onze sociale netwerken en hebben twee wedstrijden gepland in samenwerking met de retailers, één voor Kerstmis en één erna. Tegelijkertijd ondersteunen we consumenten door op onze verpakkingen te blijven communiceren over hoe Oscar kiwi's te bewaren en wanneer ze te eten."

Dit jaar heeft Primland zich ook ingezet voor de strijd tegen borstkanker door een aantal verenigingen te steunen. "Om het belang van screening te onderstrepen en de verenigingen te steunen die mensen helpen die getroffen zijn door borstkanker, hebben we gedurende de hele maand oktober verschillende acties opgezet. Op onze Oscar-trays hebben we een Spécial Octobre Rose sticker aangebracht. Wij steunen ook de vereniging Entre Ciel et Mer, die driedaagse zeiltochten organiseert voor vrouwen die een nabehandeling ondergaan."

"We hebben ook een post gepubliceerd op het Oscar Instagram-account om onze steun te betuigen aan hun werk, met een donatie van € 1.000 zodra 500 interacties zijn bereikt. Tot slot steunen we ook het goede doel Les battements d'Elles. Deze vereniging helpt vrouwen in behandeling en vrouwen in remissie van alle vormen van kanker om hun leven weer op te bouwen, een evenwichtige levensstijl te vinden en hun zelfvertrouwen te vergroten door middel van creatieve en culturele activiteiten, maar ook door aangepaste lichaamsbeweging en welzijnsinitiatieven."

Voor meer informatie:
Olivier Pouilhes
Primland
Tel: +33 (0)5 58 90 09 95 (Frankrijk)
[email protected]
www.primland.fr