Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Martijn Snoep (ACM):

"De supermarktsector moeten we goed in de gaten houden, omdat hij zo belangrijk is voor Nederlandse consumenten"

Martijn Snoep, bestuursvoorzitter van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), gaat, in gesprek met Distrifood, in op de rol van de ACM in de supermarktsector, met focus op concurrentie, duurzaamheid en technologie. Bij duurzaamheidsclaims is de ACM streng, geeft hij aan: supermarkten moeten claims kunnen onderbouwen om misleiding te voorkomen.

Daarnaast volgt de ACM de opkomst van internationale inkooporganisaties en waarschuwt Snoep voor de risico's van zelflerende prijsalgoritmes die de prijzen onterecht kunnen verhogen. De ACM pleit voor wetgeving die hen in staat stelt in te grijpen bij dergelijke technologieën. Ook de machtsbalans in de keten tussen supermarkten en telers krijgt aandacht, waarbij de ACM probeert telers tegen oneerlijke handelspraktijken te beschermen. Lees hier meer.

Publicatiedatum: