Een grote potentiƫle afknapper voor klanten van een supermarkt is de slechte kwaliteit van groenten en fruit. "Zeker als deze teleurstelling vaker voorkomt kan dit uiteindelijk een switch van vaste supermarkt tot gevolg hebben", zo stelt Marco Maatman van supermarktKOMPAS. De prestaties van de AGF-afdeling staan op plek 6 van 'Super' ergernissen in het lopende supermarktKOMPAS. Misgrijpen en het uitverkocht zijn van actieproducten zijn de allergrootste ergernissen van supermarktklanten.
"Klanten vinden het misgrijpen naar producten erg irritant. Maar hoe snel, in welke mate en vorm een klant hierop reageert, hangt onder meer af van hoe vaak out-of-stock voorkomt bij de betreffende supermarkt. Ook speelt het soort product en de kracht van het betreffende merk hier een rol. Zo kunnen klanten een aankoop simpelweg uitstellen tot het volgende winkelbezoek, een alternatieve variant van hetzelfde merk kiezen, besluiten tot de aankoop van een ander A-merk, kiezen voor het huismerk of naar een andere winkel gaan", aldus Marco. "Jongeren tot 25 jaar ergeren zich het minst aan out-of-stock. Dit komt waarschijnlijk omdat zij mogelijk iets makkelijker een alternatief kiezen."
Voor meer informatie
Marco Maatman
supermarktKOMPAS
Tel.: +31 6 53 80 51 64
[email protected]
www.supermarktkompas.nl