Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Maersk voert wereldwijde ranglijst betrouwbaarheid vervoerders aan

Sinds 2019 was de meest betrouwbare van de 13 grootste wereldwijde vervoerders in elke maand zelden de meest betrouwbare vervoerder in meer dan 30% van de handelsroutes waarin ze een product aanboden. Voor de context benchmarken we de betrouwbaarheid van de dienstregeling in 34 handelsroutes in ons GLP-rapport.

Hoe is het dan mogelijk dat een vervoerder over het algemeen de meest betrouwbare is als hij niet de meest betrouwbare is in twee derde van de vaargebieden waarin hij een product aanbiedt? Het antwoord ligt in consistentie - deze vervoerders stonden consistent in de top 5 van meest betrouwbare wereldwijde vervoerders in 50%-80% van de handelsroutes. Het komt erop neer dat als ze niet op de eerste plaats stonden, ze op de tweede of derde plaats stonden, en vaker wel dan niet op de 5e plaats van meest betrouwbare vervoerders in een bepaalde trade lane.

Dit is elke maand eenvoudig te begrijpen, maar het wordt ingewikkeld als je de relatieve betrouwbaarheid van een dienstregeling over een langere periode wilt berekenen. Wie presteert er beter - een maatschappij die 1e is in 50% van de trade lanes en 8e in 50% over een periode van 6 maanden, of een maatschappij die nooit 1e is, maar 3e in 100% van de trade lanes in diezelfde periode?

Om dit te kwantificeren voor januari-september 2024 heeft Sea Intelligence een samengestelde score ontwikkeld. Voor elke wereldwijde vervoerder berekenden ze het percentage van de keren dat ze 1e, 2e, 3e, enz. waren op een handelsroute. Elke keer dat ze op de 1e plaats stonden, kregen ze een score van 1,0, elke keer dat ze op de 2e plaats stonden, kregen ze een score van 0,9, enzovoort, tot een score van 0,1, die werd toegekend elke keer dat ze op de 10e plaats stonden op een handelsroute. Deze scores werden vervolgens opgeteld, met het resultaat in Figuur 1.

Maersk stond bovenaan de samengestelde ranglijst, met 16% van de tijd op de eerste plaats in een handelsroute en 44% van de tijd binnen de top 3. ZIM volgde op de tweede plaats, met 17% van de tijd op de eerste plaats en 39% van de tijd binnen de top 3. CMA CGM, MSC en PIL maakten de top 5 compleet, terwijl ONE onderaan de lijst stond met de laagste samengestelde score. ONE stond slechts 2% van de tijd op de eerste plaats in een handelsroute en was 30% van de tijd in de top 3 te vinden.

Voor meer informatie:
Sea Intelligence
[email protected]
www.sea-intelligence.com

Publicatiedatum: