Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Colruyt Frankrijk rolt Too Good To Go uit in zijn 102 buurtwinkels

Na een succesvolle proef in 15 winkels hebben Colruyt Prix-Qualité, het buurtwinkelsegment van de Colruyt-groep met 102 verkooppunten in Frankrijk, en Too Good To Go, een specialist in de strijd tegen voedselverspilling, aangekondigd hun samenwerking uit te breiden naar alle winkels van de buurtwinkelketen.


Too Good To Go

Verrassingspakketten in heel Frankrijk
In de winkels worden producten die tegen hun houdbaarheidsdatum aan zitten verzameld en verwerkt in verrassingspakketten. Deze pakketten zijn beschikbaar via de Too Good To Go-app, die te downloaden is op iOS- en Android-apparaten. Klanten kunnen de pakketten reserveren in de app en ze ophalen op een afgesproken tijdstip.

David Vlérick, verkoopmanager bij Colruyt Frankrijk, is blij met de samenwerking: "Na een succesvolle test in 15 winkels zijn we verheugd om de samenwerking met Too Good To Go uit te breiden naar al onze buurtwinkels. Bij Colruyt hechten we veel waarde aan duurzaamheid en zetten we ons al jarenlang in om onze impact op het milieu zoveel mogelijk te beperken. Met deze samenwerking versterken we dat engagement."

De landelijke uitrol volgt op een test in 15 winkels, die duidelijk de meerwaarde van deze samenwerking aantoonde, zowel voor de klanten als voor het personeel. In slechts acht maanden tijd werden bijna 125.000 voedselpakketten gered, met een gemiddelde beoordeling van 4,6/5. Dit succes heeft geleid tot de snelste nationale uitrol van Too Good To Go in Frankrijk tot nu toe.

Alex Grandgirard, regiomanager bij Colruyt Frankrijk: "Deze samenwerking past perfect bij onze ambitie om een sociale meerwaarde te bieden als buurtwinkel. We willen onze klanten een eenvoudige manier geven om bewuste keuzes te maken, en de samenwerking met Too Good To Go sluit daar naadloos op aan. Toen we dit concept in onze winkels introduceerden, werd het direct omarmd."

Ook Méleyne Rabot, directeur van Too Good To Go Frankrijk, is enthousiast: "We zijn trots dat Colruyt Frankrijk ons heeft gekozen om hen te ondersteunen in de strijd tegen voedselverspilling. Na onze succesvolle samenwerking met de Colruyt-groep in België is deze landelijke uitrol in Frankrijk een belangrijke stap om voedselverspilling aan te pakken met de medewerking van een breed publiek. We kijken ernaar uit om samen een positieve impact te maken op de planeet."

Pakketten voor elke smaak
De pakketten worden dagelijks in de winkels samengesteld en direct via de app aangeboden. Gebruikers kunnen hun favoriete winkels instellen om sneller te zien wanneer er pakketten beschikbaar zijn die hen interesseren.

Colruyt Frankrijk biedt verschillende soorten verrassingspakketten aan, afhankelijk van de producten die beschikbaar zijn en de behoeften van klanten. Dat zijn niet alleen groenten en fruit, maar ook vlees, gemengde pakketten, bakkerijproducten en themapakketten (bijvoorbeeld voor Pasen of de feestdagen).

Voor meer informatie:
toogoodtogo.com/fr

Publicatiedatum: