Lidl Hongarije wil verder uitbreiden in het land
Lidl Hongarije is van plan om het aantal winkels in Hongarije de komende jaren uit te breiden van de huidige 210 naar 250. De nieuwste winkel wordt geopend in de buitenwijken van de hoofdstad, zo maakte de bestuursvoorzitter van het bedrijf bekend tijdens een persconferentie.
Bron: hungarytoday.hu
VK: Snappy Shopper koppelt zich aan andere online voedselbestelspecialist
Flitsbezorger Snappy Shopper is een samenwerking aangegaan met Foodhub om supermarkten te helpen meer klanten te bereiken. De samenwerking met Foodhub wordt gefaseerd geïntroduceerd, waarbij in eerste instantie een paar Snappy Shopper-winkels zich aansluiten bij de Foodhub-marktplaats en er plannen zijn voor landelijke uitbreiding.
Bron: talkingretail.com
Griekenland: Sklavenitis rapporteert groei in omzet, winst in boekjaar 2023
De Griekse retailer Sklavenitis heeft in zijn boekjaar 2023 een omzet van €5,16 miljard behaald, tegenover €4,47 miljard in 2022, zo melden de media. De winst voor belastingen van de retailgroep bedroeg €135,4 mln, terwijl de uitgaven voor investeringen in de loop van het jaar €140 mln bedroegen, meldde de publicatie FoodBusiness. In Griekenland genereerde Sklavenitis supermarkten €4,3 miljard in deze periode en de winst voor belastingen bedroeg €112,6 mln, goed voor 2,6% van de totale omzet.
Bron: esmmagazine.com
Servië: Metro opent nieuw logistiek en distributiecentrum
Metro Servië heeft een ultramodern logistiek en distributiecentrum geopend in Dobanovci. Op een oppervlakte van 15.000 m² is een modern depot met vier temperatuurzones gebouwd dat voldoet aan internationale normen en precies is afgestemd op de vereisten van de groothandel in voedingsmiddelen.
Bron: newsroom.metroag.de
Zwitserland: Migros verkoopt meer groenten en fruit dankzij lage-prijzenstrategie
Volgens voorzitter Ursula Nold boekt Migros de eerste successen met het onlangs gelanceerde prijsseizoen voor groenten en fruit. "De hoeveelheid die in de afgelopen twee weken is verkocht, lag 7% boven het niveau van vorig jaar", zei ze in een interview. Dit bewijst dat klanten de nieuwe strategie van Migros begrijpen en waarderen, vervolgde Nold in een interview met de Tamedia kranten.
Bron: bluewin.ch
Frankrijk: Intermarché trapt ambitieuze huismerkrebranding af
De Franse retailer Intermarché wil tegen 2026 40% van zijn omzet verdienen met zijn huismerken. Het assortiment wordt gerationaliseerd en de producten krijgen een nieuw design, met voor het eerst de naam van de retailer op de verpakking.
Bron: retaildetail.eu
VK: Morrisons verlaagt schuld met 2,4 miljard pond na grote herstructurering
Morrisons heeft zijn schuld met bijna 40% teruggebracht na een grote schuldsanering, waardoor de rekening is gedaald van £6,2 miljard naar £3,8 miljard. De herstructurering omvatte een verlenging van de termijnleningen van 2027 naar 2030 en een verlaging van zowel de kosten van de schuld als de totale schuld. Morrisons heeft ook zijn doorlopende kredietfaciliteit verlengd tot 2030.
Bron: grocerygazette.co.uk
VK: Dougall groep verlengt leveringscontract met Nisa
Een familiebedrijf in de West Midlands heeft zijn samenwerking met Nisa met vijf jaar verlengd. De Dougall Group opende in september haar vierde Nisa-winkel in Leamington Spa en heeft nu haar leveringscontract met de symboolgroep met vijf jaar verlengd. Het vernieuwde contract verstevigt een relatie die in 2010 begon.
Bron: talkingretail.com
Conad Albanië lanceert nieuw online winkelplatform
De Italiaanse supermarktketen Conad heeft een nieuw e-commerce platform gelanceerd voor zijn Albanese activiteiten, powered by ReStore, dat bezorging aan huis in heel Tirana aanbiedt.
Bron: esmmagazine.com