Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zuid-Afrikaanse babygroententeler wil exporteren

Het leveren van vijftig lijnen babygroenten, bladgroenten en kruiden aan veel retailers in Zuid-Afrika is een goede training geweest voor wat Glamourveg Packers nu van plan is te gaan doen. "We zijn zeer goed thuis in de toelevering aan retailers en de vele eisen die daarbij komen kijken," zegt directeur Nico le Roux.

Over hun ambitie om het exportpotentieel van babygroenten te vergroten in minder bekende markten, zoals retail in het Midden-Oosten, Polen en andere Oost-Europese landen, zegt zijn partner Johan le Roux: "We houden van de Blue Ocean-strategie." Deze strategie richt zich op het creëren van nieuwe markten en het bieden van unieke producten, waardoor concurrentie irrelevant wordt. Glamourveg Packers exporteert momenteel naar de horecasector op de eilanden in de Indische Oceaan, zoals de Seychellen en Mauritius. Het succes daar heeft hun verlangen naar verdere export aangewakkerd.



Het pakstation ligt op twintig minuten van de internationale luchthaven Lanseria en een uur van OR Tambo International Airport in Johannesburg.

"Baby groenten blijven een grote aantrekkingskracht uitoefenen," zegt Du Plessis. "Het blijft goed tijdens het transport en je kunt de kwaliteit in de hand houden. Het Midden-Oosten is waarschijnlijk dicht bij genoeg voor sla, microkruiden, eetbare bloemen en cressen. We zijn ook geïnteresseerd in het verkennen van mogelijkheden naar deze landen, of naar elk ander land waar de horeca behoefte heeft aan onze productlijnen.

"We zijn erg bedreven in het volgen van de specificaties van retailers," merkt Du Plessis op. Glamourveg Packers heeft programma's bij drie van de Zuid-Afrikaanse retailers en stuurt dagelijks groenten naar distributiecentra in Johannesburg.

Lokaal is bosui het meest verhandelde product, gevolgd door spinazie (los blad en gesneden) en korianderblad (cilantro), waar vooral tijdens de Ramadan veel vraag naar is. De komende decembermaand is een van de meest intensieve: ontspannen zomervakanties vragen om sla voor bij de barbecue aan het zwembad en Glamourveg werkt soms tot 's avonds laat om de bestellingen van hun klanten klaar te maken om consistentie in hun dienstverlening te garanderen.

Rechts: Glamourveg ervaart grote vraag naar bosui

"We zijn trots op onze verfijnde aanpak in ons pakstation en op onze specialisatie in verpakkingen. We denken graag dat Glamourveg Packers zeer wendbaar is bij het benaderen van de behoeften van de klant. We geloven in innovatie en als een klant vraagt om een verandering in de manier waarop een product wordt verpakt, dan doen we dat."

Du Plessis voegt eraan toe dat ze zichzelf zien als probleemoplossers in het geval van iemand die, naast een jaarrond aanbod van de belangrijkste babygroenten en kruiden, misschien op zoek is naar artisjokken in de winter, of naar roze selderij of gele snijbiet. Zuid-Afrika's bekendste aspergemerk, Denbi, is een andere toevoeging aan hun portfolio.

"We hopen dat ons gevarieerde productassortiment, in combinatie met ons inzicht in dit assortiment, de internationale markt tevreden zal stellen. De AGF-sector heeft zijn dagelijkse uitdagingen en wij omarmen wat we hebben geleerd en maken ons klaar om de volgende dag weer ons best te doen."



Voor meer informatie:
Nico le Roux en Johan du Plessis
Glamourveg Packers
Tel: +27 82 415 2426
[email protected]
[email protected]
https://glamourveg.com

Publicatiedatum: