Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sterke start Indiaas granaatappelseizoen

"De start van het granaatappelseizoen in India heeft geleid tot een sterke vraag", zegt Manoj Barai, general manager van de Indiase AGF-exporteur M.K. Exports: "We hebben een robuuste start van het granaatappelseizoen ervaren. De eerste aanwijzingen duiden op een veelbelovend jaar, met een sterke vraag vanuit belangrijke markten zoals Europa, het Midden-Oosten en de Verenigde Staten. De exportvolumes zijn aanzienlijk gestegen, met ongeveer 15-20% ten opzichte van vorig jaar. Deze stijging in de vraag kan worden toegeschreven aan de toenemende populariteit van granaatappelen als gezond en veelzijdig fruit."

Ondanks de uitdagingen die het weer met zich meebrengt, benadrukt Barai dat de strategieën van M.K. Exports de impact van het klimaat hebben verminderd. "Hoewel klimaatschommelingen een uitdaging kunnen zijn voor de granaatappelsector, heeft M.K. Exports geavanceerde teelttechnieken toegepast om deze impact te verzachten. Hierdoor kunnen we granaatappelen consistent en van hoge kwaliteit leveren. De vraag naar granaatappelen blijft sterk en zal naar verwachting verder groeien. Onze belangrijkste exportmarkten zijn Duitsland, Frankrijk, Nederland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Arabische Emiraten, Qatar, Maleisië en Oman. Deze regio's hebben een stabiele en groeiende vraag naar onze granaatappelen."

Volgens Barai hebben de investeringen bijgedragen aan een betere efficiëntie: "We hebben dit seizoen een goede balans tussen de verschillende maten waargenomen, die voldoen aan de uiteenlopende behoeften van de verschillende markten. Hoewel er kleine variaties kunnen zijn, zijn de maten over het algemeen vergelijkbaar met voorgaande jaren. We hebben geïnvesteerd in het optimaliseren van ons ketenbeheer en het implementeren van betere technieken. Deze investeringen hebben de efficiëntie verbeterd, de kosten verlaagd en de kwaliteit van onze granaatappelen verbeterd, waardoor we een concurrentievoordeel hebben op de wereldmarkt."

"We verwachten een sterke prestatie voor de rest van het granaatappelseizoen. We blijven echter waakzaam voor mogelijke uitdagingen, zoals klimaatschommelingen en geopolitieke spanningen die de wereldhandel kunnen beïnvloeden. Door gebruik te maken van onze sterke marktaanwezigheid, efficiënte keten en producten van hoge kwaliteit, hebben we er alle vertrouwen in dat we deze uitdagingen het hoofd kunnen bieden en kunnen profiteren van de groeiende vraag naar granaatappelen," besluit Barai.

Voor meer informatie:
Manoj Kumar Barai
M.K. Exports
[email protected]
www.mkexports.co.in