Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Galster, Polen

"Veel vraag naar appelen, maar beperkte voorraden topkwaliteit"

Hoewel het appelseizoen in Polen dit jaar uitdagend is, heeft de Poolse exporteur Galster tot nu toe geen negatieve ervaringen, aldus Mateusz Wajnert, hoofd verkoop van het bedrijf: "Ik heb weinig te klagen over het huidige seizoen. We blijven onze werkzaamheden goed uitvoeren, werken samen met onze trouwe klanten en zorgen ervoor dat de relaties behouden blijven. Hierdoor blijven klanten ons vertrouwen en blijven we onze samenwerking verder ontwikkelen, waarbij we samen met sommige klanten ook nieuwe uitdagingen aangaan. Toch moet ik benadrukken dat dit geen gemakkelijk seizoen is. Over het algemeen hebben we een kleinere hoeveelheid appelen die geschikt zijn voor langeafstandstransport. Dit wordt grotendeels veroorzaakt door de warme weersomstandigheden tijdens de oogst, waardoor we meer tijd moeten besteden aan het zorgvuldig selecteren van de juiste partijen appelen."

Omdat de beschikbaarheid van appelen van betere kwaliteit beperkt is, heeft Galster zich gericht op de al bestaande relaties in plaats van zich op nieuwe markten te wagen, legt Wajnert uit. "We moeten onze appelen zo beheren dat we vooral onze langetermijnklanten tevreden kunnen stellen. Dit is zeker niet het seizoen om een nieuwe markt met hoge verkoopcijfers te openen. Maar we willen nieuwe uitdagingen proberen, om de weg vrij te maken voor de volgende seizoenen. We klagen niet over de huidige vraag. We kunnen altijd meer verkopen. Als we een enorme voorraad appelen van topkwaliteit hadden, zouden we met de huidige belangstelling 24 uur per dag, 7 dagen per week kunnen werken."

Er is altijd het dilemma van appelen bewaren voor betere prijzen, of ze sneller verkopen om kosten te besparen. Volgens Wajnert moeten exporteurs een balans zien te vinden in plaats van alles op een van beide opties te zetten: "Het is logisch dat we zoveel mogelijk willen verdienen en de kosten voor de bewaring van het fruit willen terugverdienen. Aan de andere kant moeten we de continuïteit van de samenwerking met onze klanten in de komende maanden behouden. We proberen hier een gulden middenweg in te vinden."

Nu de appelteelt stabiel blijft, kijkt Wajnert uit naar een uitbreiding van Galsters kersenteelt in de komende jaren. "Als we kijken naar het areaal van Galster, blijft de aanplant van appelbomen onveranderd op onze teeltbedrijven. We zijn ook tevreden over de teelt van kersen. We leren al enkele jaren steeds meer over dit product, van teelt tot verkoop. We bereiken steeds betere resultaten en we willen het kersenareaal in de toekomst gaan uitbreiden."

Voor meer informatie:
Mateusz Wajnert
Galster Sp. z o.o.
Tel: +48 660 042 551
[email protected]
www.galster.pl

Publicatiedatum: