Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Westfalia Fruit

"Wat we op de mango's laseren, wordt alleen beperkt door onze verbeelding en de wensen van de klant"

Westfalia Fruit, een multinationale leverancier van avocado's en een divers assortiment van groenten en fruit, kondigt aan mango's met lasertechniek te graveren om plastic PLU-stickers overbodig te maken. Deze innovatie, geïnitieerd in de Nederlandse vestiging van Westfalia Fruit, maakt nu na uitgebreide testen en proeven gegraveerde mango's beschikbaar voor klanten in heel Europa.

"Sinds mijn start bij Westfalia richt ik me op het verbeteren van samenwerking en efficiëntie", vertelt Mathijs Benard, die sinds maart van dit jaar hoofd Operaties Centraal-Europa is en intensief samenwerkt met het Duitse team. "De introductie van laserbranding – zie het als een tatoeage op de mango's – is een bijzonder project. Het laat het fruit niet alleen opvallen in de winkel, het kan ook tot 10 miljoen plastic stickers per jaar besparen. Wat we op het fruit laseren, wordt alleen beperkt door onze verbeelding en de wensen van de klant. Momenteel laseren we herkomstinformatie, klantbranding en productreferenties."

Samenwerking versterken en mogelijkheden verruimen in Nederland
Het laserproject is een samenwerking tussen de Nederlandse en Duitse vestigingen van Westfalia, waarbij kwaliteit en houdbaarheid van het fruit voorop stonden. De reacties van klanten zijn zeer positief, en er zijn plannen om deze techniek binnenkort verder uit te rollen in Europa.

Wim Destoop, voorzitter voor Europa: "De rol van Mathijs als hoofd Operaties Centraal-Europa past in de vernieuwde structuur van Westfalia in Europa. Door de expertise van onze Nederlandse en Duitse teams te combineren met de verpakkingsmogelijkheden van de voormalige EuroWest-faciliteit, zijn we uitstekend gepositioneerd om continu een uitmuntende service aan klanten te waarborgen."

Ook Marcel van der Linden is toegetreden tot het Nederlandse team als hoofd Verkoop. Marcel brengt meer dan 30 jaar ervaring mee in de AGF-sector, met een sterke focus op tomaten. "Ik ben zeker op een spannend moment bij Westfalia begonnen", zegt Marcel. "De overname van EuroWest en de integratie van beide teams met één duidelijke focus – leiderschap in kwaliteit en verpakking – maken dit een bijzonder traject."

De productiefaciliteiten van Westfalia in Poeldijk bieden verschillende mogelijkheden. Hoewel het bedrijf bekend staat om zijn expertise in avocado's, omvatten de faciliteiten ook jaarrond verpakkingsmogelijkheden voor kiemgroenten, paprika's en andere groenten. "We streven ernaar onze klanten innovatieve oplossingen te bieden die onze brede diensten en flexibiliteit onderstrepen. Met geavanceerde verpakkingslijnen, uitgerust met robottechnologie, kunnen we een breed scala aan verpakkingsformaten leveren, volledig afgestemd op de unieke behoeften van elke klant", besluit Marcel.

Voor meer informatie:
Danielle Willems
Westfalia Fruit
Tel: +27 011 076 8358 (Zuid-Afrika)
[email protected]
www.westfaliafruit.com

Publicatiedatum: