Al 25 jaar lang is Kiku een drijvende kracht achter succesvolle appelrassen zoals Crimson Snow, ISAAQ, Red Moon, Kiku en SWING. Tijdens de Interpoma in het Italiaanse Bolzano vierde het bedrijf dit jubileum en presenteerde een nieuwe strategische aanpak voor de premiumappelsector.
Met bijna drie decennia aan ervaring lanceert Kiku een nieuwe dienst: Adema. Deze naam staat voor Apple Development Management en weerspiegelt de kern van het aanbod: ondersteuning bij het ontwikkelen, beheren en succesvol in de markt zetten van appelrassen. "Ik wilde de structuur van onze aanpak verduidelijken", legt Jürgen Braun, oprichter van Kiku, uit. "Adema bestaat uit drie hoofdactiviteiten: Club Varieties, Commodities en Services."
In de categorie Club Varieties beheert Adema wereldwijd bekende merken zoals Kiku en ISAAQ, ook wel bekend als de "snackappel". Voor het segment Commodities biedt het bedrijf rassen als Golden Parsi da Rosa, KI2586, Alnova en KING Fujis. Daarnaast biedt Adema diensten zoals onderzoek en ontwikkeling van nieuwe appelrassen, branding en het opzetten van marketing- en distributiestrategieën.
Nieuwe appelrassen worden binnen een wereldwijd netwerk van Adema uitgebreid getest voordat ze de markt betreden. Alleen rassen die voldoen aan strenge kwaliteitsnormen worden goedgekeurd. "Hierdoor garanderen we dat consumenten alleen producten van topkwaliteit vinden in de winkel", zegt Braun. "Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat telers eerlijk beloond worden voor hun inspanningen op het gebied van duurzame teelt. We blijven tijdens het hele proces het potentieel van een ras beoordelen, registreren de merken en ontwikkelen marketingconcepten en verkoopplannen."
Adema profileert zich als een transparante en betrouwbare partner met wereldwijde expertise in de premiumappelsector. Het bedrijf begeleidt telers en retailers bij elke stap, van het testen van rassen tot de verkoop in de winkel. Dit omvat ook technische handleidingen voor telers en marketingstrategieën die zijn afgestemd op een wereldwijde markt.
De klantenkring van Adema is divers: veredelaars, boomkwekerijen, fruittelers, coöperaties en retailers. Het doel is altijd om waarde te creëren door nieuwe ideeën en efficiëntere methoden te introduceren. "Onze filosofie draait om excellentie", benadrukt Braun. "We willen de verwachtingen van onze partners en klanten niet alleen halen, maar overtreffen. Authenticiteit en integriteit staan daarbij centraal. We geloven dat het succes van een appel voortkomt uit passie, plezier en een diep gevoel van voldoening."
Voor meer info:
Jürgen Braun
Adema
Tel: +39 339 7994442 (Italië)
[email protected]
https://adema-apple.com/