Na de introductie van producten zoals mini-spruiten, aardappelen voor raclette, prei en asperges in 2018, is het nu de beurt aan de wortel om zijn intrede te doen in de Minute-lijn van het Franse Priméale. Deze lijn speelt in op de behoeften van consumenten. "Uit onderzoek blijkt dat Fransen niet graag uren in de keuken staan. Zo'n 47% besteedt tussen de 4 en 17 minuten aan het bereiden van een maaltijd. Toch hechten ze veel waarde aan de smaak van wat ze eten", vertelt Angélique Aubry, marketingmanager bij Priméale.
Herwaardering van een basisgroente
Dit geldt in het bijzonder voor wortelen, een van de kernproducten van het bedrijf. "We hebben ontdekt dat wortelen – de op één na meest geconsumeerde groente in Frankrijk na tomaten (gemiddeld 11 kilo per huishouden per jaar) – vaak op dezelfde manier worden gebruikt. De bereiding, zoals schillen, snijden en koken, duurt al snel dertig minuten. Als alternatief kiezen consumenten vaak voor wortelen uit conserven of diepvries, die praktisch zijn, maar volgens velen niet dezelfde smaak hebben. Onze 'carottes minute' bieden een interessant alternatief. Ze zijn praktisch én behouden hun smaak en kwaliteit na bereiding. Consumenten hebben al positief gereageerd op het concept, dat een eenvoudige en vertrouwde groente weer centraal stelt in hun maaltijden."
Meer jongeren bereiken
Met de Minute-wortelen wil Priméale ook een jongere doelgroep aanspreken. "Een van onze doelen is om meer jongeren te bereiken. Deze groep koopt minder vaak wortelen dan andere consumentengroepen. Het gemak dat ze zoeken in de bereiding van een maaltijd kan hierbij een belangrijke troef zijn."
Het geheim achter dit nieuwe product
De Minute-wortelen zijn kleine wortelen van Franse teelt die zorgvuldig worden geselecteerd op een uniforme grootte en een dunne schil. Hierdoor hoeven ze niet te worden geschild en garanderen ze een perfecte bereiding. In hun magnetronverpakking kunnen de wortelen in zes minuten worden gekookt, waarna ze nog drie minuten in de pan worden gekookt. De Minute-wortelen worden verkocht in een verpakking van 350 gram (voor 2-3 personen) en hebben een aanbevolen consumentenprijs van € 2.
Voor meer informatie:
Léa Hallay
Priméale
Tel: +33 (0)6 46 84 12 49 (Frankrijk)
[email protected]
www.primeale.fr