Denemarken: Dagrofa investeert 1,3 miljard DKK in nieuwe driejarige groeistrategie
De Deense retailer Dagrofa heeft een nieuwe driejarige groeistrategie aangekondigd, Gro'27 - vækst på vores måde ('Gro'27 - groei op onze manier'), om zijn positie in retail, foodservice en logistiek te consolideren. Dagrofa zal 1,3 miljard DKK (€170 mln) investeren in de nieuwe groeistrategie, die gebaseerd is op innovatie en inspanningen van de gemeenschap, en die onder andere lokale producten en easy-meal oplossingen omvat.
Bron: esmmagazine.com
VK: Co-op's nieuwste winkel gelanceerd in Shawfair Park
De nieuwste Co-op winkel is geopend in Shawfair Park, Edinburgh. De gloednieuwe Co-op winkel heeft 15 nieuwe banen gecreëerd en zal zich richten op verse, gezonde en gekoelde producten, naast een uitgebreid assortiment maaltijdideeën en alledaagse benodigdheden, food-to-go en maaltijdaanbiedingen, Fairtrade producten, bekroonde bieren en wijnen, kant-en-klaarmaaltijden, pizza's, veganistische en plantaardige producten.
Bron: co-operative.coop
VK: Lidl pakt zes winkels uit, net op tijd voor Kerst
Lidl heeft in heel Engeland zes hypermoderne winkels geopend nu de huishoudens zich opmaken voor Kerst. Er zijn vier nieuwe winkels geopend in Shinfield, Bovey Tracey, Downham Market en Stirchley. Daarnaast heeft een nieuwe winkel in Connah's Quay de oude Lidl in de stad vervangen, terwijl de vestiging in Chessington heropend is na een volledige renovatie en uitbreiding.
Bron: corporate.lidl.co.uk
Ierland: Tesco opent nieuwe winkel in St James Gate
Tesco heeft zijn nieuwste winkel geopend in Dublin 8, vlakbij het wereldberoemde Guinness Storehouse. De St James Gate Express winkel is gevestigd in het nieuwe Grand Canal Harbour Development en brengt het totale aantal winkels van de retailer in Ierland op 181. De nieuwe winkel biedt een uitgebreide keuze aan levensmiddelen, AGF en huishoudelijke benodigdheden, samen met een bakkerij, een koffiestation en een DRS-automaat.
Bron: tescoireland.ie
Lidl Spanje goed voor 0,65% van nationaal BBP in 2023
Lidl droeg €8,7 miljard bij aan het Spaanse BBP in 2023, wat 0,65% van het totaal is en een stijging van 6% ten opzichte van het voorgaande jaar, volgens het laatste rapport van het bedrijf. Lidl's 2023 Corporate Impact Report in Spanje, opgesteld door adviesbureau PwC, werd uitgebracht ter gelegenheid van het 30-jarig bestaan van het bedrijf in het land.
Bron: esmmagazine.com
Rapport: Gezondheid en wellness is een markt van 285 miljard dollar
De gezondheids- en wellnesssector zit in de lift en merken en retailers die de betaalbaarheidscode kunnen kraken, kunnen zich positioneren om dat segment van de groeiende markt te veroveren, volgens een rapport van data-analysebedrijf dunnhumby. Het rapport "Better for you (Customer), You (Brand) and You (Retailer)" bewijst dat gezondheidsbewuste shoppers jaarlijks $285 miljard aan boodschappen uitgeven, wat neerkomt op ongeveer een derde van de $1,7 miljard kostende foodretail. Natuurlijke en biologische retailketens zoals Natural Grocers, Amazon Fresh en The Fresh Market worden in het rapport genoemd als de belangrijkste retailers voor gezondheidsbewuste consumenten. Deze ketens en andere die zich op deze klantendemografie richten, maken volgens dunnhumby een gemiddelde jaarlijkse groei door van 7%.
Bron: supermarketnews.com