Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marloes Groenewegen nieuwe directeur van Fairtrade Nederland

Met ingang van 1 januari 2025 wordt Marloes Groenewegen (46) de nieuwe directeur van Fairtrade Nederland. Zij volgt Peter d'Angremond op die sinds 2009 de Nederlandse tak binnen het wereldwijde netwerk heeft geleid.

Groenewegen was werkzaam in diverse functies bij onder andere Philips en Wageningen University & Research. Ze bracht een periode door in Bhutan, waar ze niet alleen lesgaf aan het Royal Thimphu College, maar ook lokale voedselbedrijven en boeren ondersteunde in marketing en verkoop van lokaal geproduceerde producten. Deze ervaring versterkte haar interesse in het verbinden van voedselproducten met nieuwe markten, en leidde tot haar betrokkenheid bij Fairtrade.

Martijn van Dam, voorzitter Raad van Toezicht Fairtrade Nederland: "Het gaat heel goed met Fairtrade in Nederland en dat is goed nieuws voor alle Fairtrade boeren en werknemers in de landen waar producten als cacao, koffie, bananen en katoen vandaan komen. We zijn blij dat Marloes Groenewegen als nieuwe directeur-bestuurder Fairtrade Nederland de volgende fase in gaat leiden om onze impact nog verder te vergroten. Marloes brengt een scherpe visie mee, een grote gedrevenheid en mooie diverse ervaringen. Ze past bijzonder goed bij het sterke, gepassioneerde team van Fairtrade."

Marloes Groenewegen: "Ik kijk er naar uit om samen met het team van Fairtrade Nederland en al onze partners te werken aan eerlijke handelsvoorwaarden die de leef- en werksituatie van miljoenen boeren en werknemers op plantages verbeteren. Zo wil ik bijdragen aan oplossingen voor de grote uitdagingen waar onze planeet voor staat. Het is mijn persoonlijke missie dat eerlijkheid in onze consumptie even vanzelfsprekend wordt als het streven naar gezondheid en duurzaamheid. Allemaal hard nodig om onze wereld leefbaar te houden voor toekomstige generaties. Alleen samen kunnen we dat bereiken."

Voor meer informatie:
Marleen Kolijn, Marketing & Communication Manager
Fairtrade Nederland
Tel.: +31 (0)6 50 64 67 22
[email protected]

Publicatiedatum: