Tholen - Het Belgium Fresh Food Institute heeft een bijzondere campagne gelanceerd onder leiding van Jan Prinsen. Het doel? Meer kinderen enthousiast maken voor vers fruit en groenten. Ze willen dit doen door alle producten een leuke, persoonlijke voornaam te geven. Denk aan "Vera de Vijg", "David de Dadel" of Sofie de Stekelbes– speelse namen die een glimlach opwekken en tegelijkertijd de aantrekkingskracht van gezonde voeding vergroten.
De kracht van een naam
Volgens Jan zorgt het geven van voornamen voor een speelse en toegankelijke manier om kinderen aan te moedigen meer groente en fruit te eten. "Telkens als we communiceren over fruit en groenten, noemen we ze bij hun voornaam," legt hij uit. "We zien dat sommige retailers reeds positief inspelen op dit initiatief."
Meedenken
De campagne staat nog in de kinderschoenen. Jan nodigt iedereen in de AGF-sector uit om mee te denken. "Welke namen zouden jouw favoriete groenten of fruit nóg leuker maken?" Er is volop ruimte om de lijst aan te vullen en mee te helpen een brug te slaan tussen vers en verbeelding. Wie weet wordt jouw inzending de volgende hit in de winkelrekken. Jan belooft namelijk regelmatig updates te geven over het verloop van de campagne. "Want met een beetje creativiteit kunnen we niet alleen de verkoop stimuleren, maar ook een nieuwe generatie leren houden van gezonde voeding. Doe mee en inspireer anderen", besluit Jan.
Suggesties zijn welkom op [email protected]
Jan Prinsen
Belgian Fresh Fruit Institute
Lucien Reychlerstraat 53
9250 Waasmunster, België
[email protected]
www.belgianfreshfoodinstitute.be