Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: Aldi boekt beste kerstomzet ooit

Aldi schetst investeringsplannen voor Schotland
Aldi heeft bekendgemaakt dat het van plan is om de komende twee jaar meer dan 40 miljoen pond te investeren in de uitbreiding van zijn activiteiten in Schotland. Drie nieuwe winkels in Arbroath, Baillieston en Kirkintilloch zullen in 2025 worden geopend. Het bedrijf heeft ook toegezegd om de komende twee jaar zes bestaande winkels uit te breiden of op te knappen.
Bron: kamcity.com

Zwitserland: Migros viert 100-jarig jubileum
In 1925 richtte de Zwitserse ondernemer Gottlieb Duttweiler Migros op en stuurde de eerste vijf mobiele winkelwagens de weg op. Sindsdien is er een hele eeuw verstreken. Wie had toen kunnen denken dat Migros zo belangrijk zou worden voor de Zwitserse bevolking? Met een hele reeks 'cult'-producten en een unieke sociale betrokkenheid hoort Migros net zo bij Zwitserland als bergen en horloges.
Bron: corporate.migros.ch

VK: Aldi boekt beste kerstomzet ooit
Aldi boekte zijn beste Kerst ooit in 2024 met een omzet van meer dan £1,6 miljard in de vier weken tot kerstavond. De op drie na grootste supermarkt van het VK zag de totale omzet met 3,4% stijgen, terwijl de seizoensgebonden kerstproducten met 10% j-o-j stegen en het premiumassortiment Specially Selected met 12% steeg ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Aldi zag ook een sterke verkoop van verse Britse producten tijdens de feestdagen, met een recordverkoop van 350.000 verse Britse kalkoenen, meer dan 400 ton Brits rundvlees en bijna 3 miljoen Britse spruiten.
Bron: aldipresscentre.co.uk

VK: Nieuw gezondheidsseizoen van M&S Food
M&S Food heeft zijn nieuwste seizoen onthuld om zijn twee nieuwe gezondheids- en wellnessassortimenten te lanceren, Brain Food en YAY! champignons. De nieuwe ATL brengt de voedingsrijke en trendy voedingsmiddelen tot leven en positioneert M&S Food als de bestemming voor klanten die hun gezondheid willen ondersteunen in januari en daarna. De nieuwe assortimenten zijn verkrijgbaar in M&S Foodhalls en op Ocado.
Bron: corporate.marksandspencer.com

VK: Groei gemakswinkels groter dan supermarkten
De omzetgroei van gemakswinkels zal de komende jaren hoger zijn dan die van supermarkten of discounters, volgens analist GlobalData. De uitgaven aan levensmiddelen in gemakswinkels in het VK zullen naar verwachting 43,2 miljard pond bedragen in 2028, na een samengestelde jaarlijkse groei van 2% tussen nu en dan. Dit groeipercentage is hoger dan supermarkten, hypermarkten en discounters, aldus het data-analysebedrijf.
Bron: talkingretail.com

VK: Iceland sluit twee grote winkels
Iceland, dat ongeveer 900 vestigingen heeft, heeft zijn winkel in Borehamwood en een andere vestiging in Essex gesloten, waarmee het totale aantal winkels dat het merk het afgelopen jaar heeft gesloten op 25 komt.
Bron: express.co.uk

'We hebben nog veel meer te doen': geen schouderklopjes bij M&S ondanks kaskrakerjaar
"We hebben een plan, maar het is een koorddansspel en we moeten met beide benen op de draad blijven staan", zegt Archie Norman, de voorzitter van Marks & Spencer. Onder leiding van CEO Stuart Machin, die in 2022 de teugels overnam, heeft de groep meer dan 50 verouderde winkels gesloten, een kwart van het assortiment vernieuwd en vorig jaar voor het eerst in vier jaar weer de FTSE 100 binnengeschoten. Het zwaartepunt van de opknapbeurt ligt bij een poging om jongere shoppers met gezinnen over de streep te trekken door een aantal maatregelen, waaronder goedkopere melk en grotere pakken pasta en groenten, maar ook verbeterde babykleding.
Bron: theguardian.com

VK: Morrisons breidt Aldi en Lidl Price Match uit naar meer dan 500 dagelijkse benodigdheden
Morrisons breidt de prijzenoorlog met Aldi en Lidl uit met meer dan 500 dagelijkse benodigdheden en bestsellers in winkels en online om het nieuwe jaar in te luiden. Vanaf 1 januari voegen nieuwe toevoegingen zoals olijfolie, koffie, eieren, room en pastasaus zich bij de honderden artikelen die al beschikbaar zijn in de Price Match, waaronder bananen, aardappelen, broccoli en uien. Omdat het zich blijft inzetten voor het Britse teeltbedrijf, zullen basisproducten zoals 100% Brits rundergehakt, kipfilets en wortelen van lokale oorsprong ook worden opgenomen, naast halfvolle melk, rijst, kaas en gehakte tomaten in conserven.
Bron: grocerygazette.co.uk