Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
23 januari

Ontmoetingen met inkopers van grote retailers in Bergamo

23 januari 2025 is in Bergamo de derde editie van de 'Internationale Zakelijke Ontmoetingen met Retailers'. Dit evenement, georganiseerd door Fresh Food Leader, biedt een-op-een ontmoetingen tussen teeltbedrijven en inkopers van groenten en fruit van grote nationale en internationale retailketens, zo geven ze aan.

Het aantal landen dat betrokken is bij het evenement, dat wordt georganiseerd door Fresh Food Leader, neemt toe. Retailers uit een tiental Europese landen zijn betrokken, vertegenwoordigd door hun inkopers. "De deelnemende retailers hebben te maken met een snelle groei van het aantal verkooppunten en verkoopvolumes, dus moeten ze nieuwe leveranciers vinden. Het vergroten van het aantal landen van herkomst is een noodzaak en het opbouwen van een directe relatie met producenten is een voordeel. Bovendien helpt het ook om de versheid van het product te verlengen."

Nationale importeurs en distributeurs die leveren aan regionale supermarktketens, traditionele markten en de horeca zullen ook aanwezig zijn op het evenement.

Nieuw dit jaar
Nieuw dit jaar is de deelname van bloemen- en planteninkoopmanagers. Categorieën zoals kruiden, soepen, gedroogd fruit, eetbare bloemen, enz. trekken ook belangstelling. "Strategische voordeelontwikkeling en differentiatie hebben ook te maken met duurzaamheidsstrategieën, die zich vertalen in producten die met respect voor het milieu worden geteeld en de ontwikkeling van huismerklijnen met duurzame verpakkingen."

De aanwezigheid van nieuwe spelers op de markt biedt nieuwe verkoopkansen. "E-retailers zijn een nieuwe grens voor merkproducten, want met de gegevens in de hand kunnen we zien dat merkproducten vaker worden teruggekocht dan merkloze producten. Dit betekent ook dat online supermarkten steeds meer geïnteresseerd zijn om hun producten meer zichtbaarheid te geven."

"Het evenement wordt dus niet alleen een B2B-bijeenkomst om relaties aan te knopen met nieuwe klanten of nieuwe markten te openen, een concrete verkoopkans, maar ook een context waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten, wat leidt tot nieuwe oplossingen en nieuwe projecten."

Bekijk hier een video van de laatste editie.

Voor meer informatie:
Fresh Food Leader
Tel.: +39 349 7404 885
[email protected]
www.freshfoodleader.com

Publicatiedatum: