Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eindejaarsfeesten stimuleren afzet Medjool-dadels

De verkoop van Medjool dadels wordt al lange tijd bepaald door de islamitische kalender, aangezien exporteurs en retailers een groot deel van hun jaarlijkse verkoop realiseren in de aanloop naar de maand Ramadan. Onlangs hebben medjool dadels echter hun weg gevonden naar een breder consumentenpubliek, met een zelfs stijgende verkoop tijdens de kerst- en nieuwjaarsperiode. Dit zegt Ramadan Sayyad, Export Manager bij Palm Hills Dates.

De exporteur vertelt: "Het eindejaarsseizoen is een tijd van aankopen voor de feestdagen, wat de consumptie stimuleert van veel producten die als 'feestelijk voedsel' kunnen worden beschouwd. We hebben gemerkt dat Medjool dadels dit jaar op de feesttafel staan, dankzij hun hoge waarde en aantrekkelijke esthetische uiterlijk."

"Hoewel de eindejaarsperiode niet gekoppeld is aan islamitische vieringen, waar dadels een dieet- en religieuze betekenis hebben, lokt deze periode meer consumentenuitgaven, sociale bijeenkomsten en de bereidheid om gastronomische lekkernijen te proberen uit," vervolgt Ramadan.

Volgens de exporteur zijn de maand Ramadan, het einde van het jaar en andere speciale dadels allemaal goede gelegenheden om de variƫteit te promoten. Hij voegt eraan toe: "We moeten consumenten uitnodigen om dit feestelijke gebruik van Medjool dadels te ontdekken. We zorgen ervoor dat de verpakking in het oog springt en bieden verschillende presentaties van de dadels, bijvoorbeeld gevuld met noten of chocolade, naast kortingen en promoties."

De stijging in de consumptie werd volgens Ramadan in verschillende markten geregistreerd. "Dit is vooral het geval in Noord-Amerika, Europa en de Golfstaten. We hebben ook vastgesteld dat supermarkten en online verkoop de belangrijkste kanalen zijn die deze stijging in de vraag hebben ervaren."

"Er zijn verschillende manieren om Medjool dadels op de markt te brengen: het is een mooi, eersteklas, heerlijk en voedzaam fruit. Het is een gezonde snack die ook kan worden aangeboden als cadeau of op tafel kan worden gezet bij speciale gelegenheden voor alle culturen," besluit Ramadan.

Voor meer informatie:
Ramadan Elsayyad
Palm Hills Dates
Tel: +20 102 008 4117
[email protected]
www.palmhillsdates.com