Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

SPAR Gran Canaria rolt online verkoopplatform uit

Asda bevestigt ontslagen in bezuinigingscampagne na slechtste Kerst in jaren
Asda-voorzitter Allan Leighton heeft zijn eerste bezuinigingsmaatregelen bij de retailer bekendgemaakt, na de rampzalige kerstperiode. De supermarktketen heeft vorige week 13 regionale managers ontslagen in het kader van een reorganisatie om het aantal medewerkers te verminderen en de prestaties te verbeteren, zo meldt The Telegraph.
De bezuinigingsmaatregelen komen nadat Asda zijn slechtste Kerst sinds 2015 had gehad, met een omzetdaling van 5,8% in de 12 weken tot 29 december, volgens gegevens van Kantar. In november kondigde de supermarkt een reeks ontslagen aan op het hoofdkantoor en waarschuwde voor nog meer ontslagen in 2025.
Bron: Retail Gazette

SPAR Gran Canaria lanceert online verkoopplatform
SPAR Gran Canaria heeft zijn online verkoopplatform gelanceerd om klanten een alternatieve manier te bieden om lokale groente en fruit en verpakte producten te kopen. De service is beschikbaar in 17 van de 21 gemeenten op Gran Canaria, aldus het bedrijf. De retailer werkt samen met Uber Eats en Glovo voor bezorgdiensten. Het online verkoopplatform van SPAR Gran Canaria zal zich richten op flexibiliteit en gemak voor klanten. Klanten kunnen kiezen uit bezorgmomenten van maandag tot en met vrijdag, tussen 09.00 en 21.00 uur. Sommige winkels zullen ook op zaterdag bezorgen, aldus de retailer. Het platform biedt tevens de mogelijkheid om de artikelen in de winkel op te halen, voor een snelle en gemakkelijke winkelervaring.
Bron: European Supermarket Magazine

Carrefour Italië zet SymphonyAI Store Intelligence computer vision product in op zijn hele terrein
Carrefour Italië heeft SymphonyAI Store Intelligence geselecteerd om arbeid te verminderen, de nauwkeurigheid van prijzen en promoties te verbeteren, de beschikbaarheid op de schappen te vergroten en het aantal out-of-stocks te verminderen. Tijdens een pilot met het AI-gebaseerde computer vision product gebruikten winkelmedewerkers handscanners met de SymphonyAI Store Intelligence software om direct problemen op te sporen en te verhelpen.
"We omarmen digitale innovatie om de operationele efficiëntie te verbeteren, de betrokkenheid van de klanten te vergroten en verspilling tegen te gaan", zegt Alessandra Iacovelli, Chief Information Officer van Carrefour Italië.
Bron: Retail Tech Innovation Hub

Morrisons staat achter telersprotest
Morrisons staat achter de telers die protesteren tegen de door de regering voorgestelde wijzigingen in de successierechten, die land- en tuinbouwbedrijven met een waarde van meer dan 1 miljoen pond zullen treffen. Sophie Throup, hoofd van de afdeling tuinbouw van de supermarkt, steunde op sociale media het verzet van de boerengemeenschap tegen de controversiële "belastingrazzia" en beschreef de maatregelen als een bedreiging voor kleinschalige familiebedrijven.
In een op zaterdag geplaatste video benadrukte Throup de betrokkenheid van Morrisons bij de landbouwgemeenschap en erkende ze hun frustratie over de geplande veranderingen die waren aangekondigd in de herfstbegroting van de Labourregering.
Bron: Retail Gazette

Grote Amerikaanse supermarkten gedwongen wijzigingen aan te brengen voor 'gezonde-etiketten'
De opkomst van gezonde producten is goed voor de handel. Maar soms kan het moeilijk zijn om te zien of je bijvoorbeeld gezond voedsel ziet of dat je gewoon naar een misleidende verpakking kijkt. Daarom is de Food and Drug Administration (FDA) van plan om de regels te veranderen over hoe een verpakt voedingsmiddel zichzelf als gezond kan presenteren. Voedingsmiddelen die zichzelf "gezond" noemen, moeten nu voldoen aan nieuwe criteria voor voedingsstoffen om die term te mogen gebruiken. Sommige voedingsmiddelen die automatisch in aanmerking komen om als "gezond" te worden verkocht zijn groenten en fruit. Retailers en voedingsbedrijven hebben drie jaar de tijd om hun verpakkingen aan te passen aan de nieuwe richtlijnen van de FDA. Als ze binnen die tijd niet aan de eisen voldoen, kunnen ze sancties opgelegd krijgen.
Bron: The Street