Anecoop lanceert Red Bouquet, een merk voor bloedsinaasappelen dat een selectie van nieuwe rassen combineert met traditionele variëteiten die vroeger veel werden geteeld in Valencia. Anecoop, een van 's werelds grootste spelers op het gebied van citrus, verwacht dit seizoen bijna drie miljoen kilo bloedsinaasappelen op de markt te brengen.
Het project Red Bouquet zal gepresenteerd worden op de Fruit Logistica in Berlijn. Het is ontwikkeld op het proefveld van Anecoop in Museros (Valencia), dat zich richt op onderzoek en innovatie in buitenteelt.
"De teelt van dit citrusassortiment heeft twee doelen", legt Anecoop uit. "Enerzijds willen we oude bloedsinaasappelrassen die bijna waren verdwenen nieuw leven inblazen, en anderzijds nieuwe complementaire variëteiten toevoegen om een breder en consistenter aanbod te garanderen."
Na jaren van onderzoek naar verschillende rassen heeft Anecoop nu de beste variëteiten geselecteerd. Onder andere Ippólito, met zijn intense kleur en grote maten, en Tarocco Rosso, maken deel uit van het assortiment.
"Hoewel deze rassen in Europa goed bekend zijn, hebben ze in Spanje nog veel groeipotentieel. Ze komen bovendien op een aantrekkelijk moment op de markt, waarin consumenten openstaan voor vernieuwingen, zowel voor handsinaasappelen als voor perssinaasappelen", aldus de coöperatie.
Anecoop richt zich op diversificatie van de afzetkanalen binnen Spanje en op het versterken van haar positie in landen als Italië, Frankrijk en Duitsland. "In deze landen hebben we al een sterke aanwezigheid met ons merk Bouquet. De nieuwe lijn voegt meer variatie toe aan ons citrusaanbod en verlengt ons seizoen", zegt de coöperatie.
Uit recent onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met de Complutense Universiteit van Madrid, blijkt dat de bloedsinaasappelen van Anecoop rijk zijn aan vitamine C, vezels en antioxidanten zoals anthocyanen.
Bloedsinaasappelen vallen op door hun rode kleur, zoete smaak en hoog sapgehalte. "Deze sinaasappelen spreken een breed publiek aan: voor jongeren zijn ze een ontdekking, voor de klassieke consument bieden ze een nostalgisch alternatief", besluit Anecoop.
Voor meer informatie:
Anecoop
www.anecoop.com