Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bonen en peulvruchten in de spotlights bij Albert Heijn

Albert Heijn introduceert vijf plantaardige verspakketten

Bonen en peulvruchten zijn populairder dan ooit, en Albert Heijn maakt het nog makkelijker om plantaardig te koken met vijf nieuwe verspakketten, zoals de AH Verspakketten Curry Masala, Falafel met groente en knoflooksaus, Prinses op de Erwt, Falafel bowl en Black bean noodles, plus zakken bonen in saus en gekruide peulvruchten.

Door het koken met bonen en peulvruchten makkelijker, aantrekkelijker en voordeliger te maken werkt Albert Heijn aan hun ambitie dat in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is. AH Terra, het plantaardige eigen merk assortiment, wordt daarom uitgebreid tot 350 producten en Albert Heijn komt met veel inspiratie voor het koken met bonen en peulvruchten.

"Nederland is klaar voor een plantaardiger leefstijlpatroon", aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising en sourcing bij Albert Heijn. "Uit onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders ervoor openstaat om minder vlees te eten. Daarnaast adviseert het Voedingscentrum ons allemaal om minstens 150 gram peulvruchten per week te eten. We maken het daarom voor klanten nog makkelijker, lekkerder en voordeliger om te koken met bonen en peulvruchten. We komen met heerlijke nieuwe producten, mooie nieuwe designs en heel veel inspiratie."



Alle eigen merk bonen en peulvruchten worden toegevoegd aan het AH Terra assortiment en zijn vanaf nu in één schap te vinden. AH Terra telt ruim 350 producten. Hiermee heeft Albert Heijn het grootste en meest gevarieerde eigen merk assortiment plantaardige producten.
Alle eigen merk bonen en peulvruchten van Albert Heijn hebben een nieuw design gekregen om ze aantrekkelijker te maken. Het wordt daarnaast voordeliger om plantaardig te koken: klanten met AH Premium krijgen 10% korting op AH Terra en ruim 20% van dit assortiment is onderdeel van Prijsfavorieten. In de eerste week van maart geeft Albert Heijn extra voordeel op dit assortiment.



Inspiratie: 'Bonenpower' en 'Ik heb een boon gepakt'
Daarnaast zet Albert Heijn in op inspiratie. In de Allerhande en via QR-codes op de producten kunnen klanten nieuwe recepten vinden om te koken met bonen. Met de speciale Allerhande-editie 'Bonenpower' wordt daarnaast het verhaal van bonen en peulvruchten verteld. Tot slot lanceert Albert Heijn een bonenlied genaamd 'Ik heb een boon gepakt': een eerbetoon aan de boon die laat zien dat het koken met (en het eten van) bonen en peulvruchten één groot feest is.

Publicatiedatum: