Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet stijgt licht, maar winst daalt voor Ahold Delhaize

Ahold Delhaize rapporteerde voor 2024 een netto-omzet van € 23,3 miljard, een stijging van 0,6%. De online omzet steeg met 5,8%, met een negatieve impact door de verkoopstop van FreshDirect. De onderliggende operationele marge daalde naar 4,1%, mede door prijsinvesteringen in de VS en lagere eenmalige posten, zo blijkt het de resultaten van het vierde kwartaal van het bedrijf.

Het kwartaalresultaat in de VS daalde door de sluiting van Stop & Shop-winkels en lagere benzineverkoop. In Europa steeg de netto-omzet met 2,4%, ondersteund door winkelopeningen en hogere online verkoop. Voor 2025 verwacht Ahold Delhaize een omzetgroei van ongeveer € 3 miljard door de overname van Profi en verdere investeringen in de VS en Europa.

"2024 is zonder twijfel een dynamisch jaar geweest met veel om mee om te gaan: inflatie, volatiliteit in grondstoffen en toeleveringsketen, sociale en politieke spanningen en snelle veranderingen als gevolg van nieuwe technologieën die van invloed zijn op hoe we werken en hoe we leven. Het creëren van waarde voor klanten en het inspelen op hun lokale omstandigheden en specifieke behoeften blijft een tastbare onderscheidende factor voor ons bedrijf. Het mooie van een supermarktketen is dat we voortdurend in verbinding staan met onze klanten. Door onze gestage en groeiende marktaandelen en sterke relatieve merksterkte-indicatoren, kunnen we zien dat we duidelijk de juiste dingen voor hen doen. Dit geeft ons vertrouwen in onze streven om de groei en het winstmomentum in 2025 te versnellen", zo vertelt Frans Muller, CEO van Ahold Delhaize.

Bron: Ahold Delhaize

Publicatiedatum: