Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Estland: Retailers roepen op tot btw-vrijstelling op basisvoedingsmiddelen

VK: Pricewatch Group eerste retailer die last mile delivery-oplossing gebruikt
NearSt heeft een nieuwe oplossing aangekondigd voor gemakswinkeliers in het VK die hun EPoS-systemen en inventaris in de winkel automatisch verbindt met grote bezorgplatforms zoals Uber Eats, Deliveroo en Just Eat. "Deze technologie betekent een belangrijke stap voorwaarts voor gemakswinkels", zegt Nick Brackenbury, medeoprichter en CEO van NearSt.
Bron: retailtechinnovationhub.com

Estland: Retailers roepen op tot btw-vrijstelling op basisvoedingsmiddelen
Estse retailers vragen om een btw-vrijstelling op basisvoedingsmiddelen, maar coalitiepartijen zijn het niet eens over de kwestie. "Finland heeft zijn btw dit jaar verhoogd naar 25,5%, maar op voedingsproducten werd nog steeds 14% geheven. De reden hiervoor is dat, ondanks belastingverhogingen die consumenten treffen, voedsel voor elk gezin beschikbaar moet zijn tegen een redelijke prijs", zei Rainer Rohtla, hoofd van supermarktketen Coop. Rohtla zei dat een verlaging van de btw naar 13% op groenten, vlees en zuivelproducten de staat ongeveer €40 miljoen minder aan extra inkomsten zou kosten.
Bron: news.err.ee

Colruyt Group lanceert Boni Plan't: meer dan 100 plantaardige producten nu nog toegankelijker
Colruyt Group lanceert een nieuw submerk binnen Boni Selection. Naast Boni Eco en Boni Bio is nu ook Boni Plan't verkrijgbaar in de voedingswinkels van de groep. Met een 100-tal plantaardige producten is het nieuwe gamma nu nog makkelijker te herkennen dankzij de gloednieuwe verpakking.
Bron: press.colruytgroup.com

Spanje: Hiperber ziet 8% omzetgroei in boekjaar 2024
De Spaanse regionale supermarktketen Hiperber rapporteerde een omzet van €219,9 mln voor zijn boekjaar 2024, wat een stijging van 7,97% ten opzichte van 2023 weerspiegelt. Het bedrijf schrijft de groei toe aan de uitbreiding van het winkelnetwerk, een groter verkoopoppervlak en inflatie.
Bron: esmmagazine.com

Hongarije: Spar lanceert digitale Jaarplanner om gezonde levensstijl te ondersteunen
Spar Hongarije heeft in samenwerking met Nestlé een eenjarig voorlichtingsseizoen gelanceerd om klanten aan te moedigen een duurzame en gezondheidsbewuste levensstijl aan te nemen. De digitale Jaarplanner vormt de basis van het seizoen en biedt consumenten maand voor maand inspirerende verhalen, nuttige tips en praktisch advies.
Bron: Spar-international.com

Turkije: Website met prijzen van supermarkten kan inflatie helpen bestrijden
Een nieuwe website stelt consumenten in staat om de prijzen van 50.000 artikelen in supermarkten te bekijken en te vergelijken. Ambtenaren hopen dat dit zal helpen om sterke prijsstijgingen en inflatie tegen te gaan. De doorzoekbare website, marketfiyati.org.tr, geeft een overzicht van de huidige prijzen van goederen die worden verkocht door zeven supermarktketens, waaronder discounters, in verschillende categorieën zoals voedsel, fruit, vlees, vis, kip, zuivel en schoonmaakproducten. De Wetenschappelijke en Technologische Onderzoeksraad van Turkije (TÜBİTAK) ontwikkelde de website in eerste instantie voor onderzoekers van de Centrale Bank en andere overheidsinstellingen. Nu is de website toegankelijk voor consumenten om hen te helpen het goedkoopste product en de dichtstbijzijnde supermarkt te vinden.
Bron: hurriyetdailynews.com

Carrefour biedt 20% premie om Braziliaans onderdeel te privatiseren
De Franse retailer Carrefour SA heeft voorgesteld om zijn Braziliaanse eenheid Atacadao SA, ook bekend als Carrefour Brasil, te privatiseren door 5,3 miljard reais ($920 miljoen) in contanten of aandelen te bieden voor het een derde belang dat het nog niet bezit. De eenheid exploiteert Carrefour supermarkten en groothandels onder de merknamen Atacadao en Sam's Club en draagt ongeveer 20% bij aan de wereldwijde bruto-omzet van de groep.
Bron: reuters.com