Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Albert Heijn wint overall Industributie Award

Nature's Pride is beste PL-leverancier retail in Industributieonderzoek

Op het 37ste Industriebutie event, waar retailers en leveranciers elkaar waarderen, is Nature's Pride uitgeroepen tot beste Private Label leverancier in de categorie AGF, verse sappen en salades. Daarnaast behaalden ze de tweede plek in de categorie beste accountmanagement én binnen de categorie beste private label-leverancier algemeen. Nature's Pride streed in deze categorie met UCC Coffee en Vanka. Buiten Lamb Weston, die werd gekozen tot Rising Star, waren geen andere bedrijven uit de AGF-sector genomineerd. Een Rising Star is een merkleverancier met hoogste procentuele impact op groei in de categorie.

Albert Heijn werd door leveranciers het hoogste gewaardeerd. De retailer ontving de 'overall' Industributie Award, en daarnaast aanvullende prijzen voor beste category management, beste online retailer, beste formule management en scoorde het hoogste rapportcijfer voor best beoordeelde inkooporganisatie. Plus viel als enige andere retailer in de prijzen met duurzaamheidsinitiatief Plus Kartrekkers.

"Een prachtige waardering voor ons werk en het resultaat van de mooie samenwerking tussen onze collega's, telers en klanten! Bedankt aan al onze collega's, onze telers en onze klanten voor deze mooie prijs!", aldus Nature's Pride.

Henk van Harn, directeur merchandising en sourcing: "Wat een avond! Ik ben heel trots dat we voor het derde jaar op rij de overall Industributie Award hebben gewonnen. We hebben ondanks de uitdagende dynamiek mooie dingen kunnen realiseren met al onze leveranciers om samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen. Dit laat zich zien in groei en mooie resultaten. Zo hebben we flinke stappen gezet op de uitbreiding van assortiment met meer duurzamere en gezondere keuzes. Zoals meer plantaardig aanbod, verspakketten en een nieuwe wereld van functional foods. Het afgelopen jaar stond betaalbaarheid meer dan ooit centraal met beter aanbod in de BonusBox, de nieuwe campagne '100 aanbiedingen onder 1 euro' en het abonnement op AH Premium. Daarnaast hebben we dit jaar onze Albert Heijn formule verder doorontwikkeld met veel nieuw assortiment op vers, gemak en gezond. Dit zijn mijlpalen die we samen bereikt hebben met onze eigen- en A-merk partners en daar ben ik enorm trots op."

Het Industriebutie event wordt jaarlijks georganiseerd in samenwerking met Distrifood. Hoofdredacteur Peter Garstenveld zei over Albert Heijn: "We moeten niet vergeten dat met zo'n sterke marktleider als Albert Heijn de kwaliteit van de hele levensmiddelenbranche in Nederland omhoog getrokken wordt, bij handel én industrie. En we vergeten het wel eens: maar de Nederlandse handel is mede daardoor wereldtop. Dat is een enorme prestatie."

Bron: Distrifood, Albert Heijn, Nature's Pride

Publicatiedatum: