DESPAR Italia werkt samen met AIRC Foundation voor kankeronderzoekVoor het vijfde achtereenvolgende jaar werkt DESPAR Italia samen met de AIRC Foundation voor het initiatief "Arance rosse per la Ricerca" (Bloedsinaasappelen voor onderzoek). Klanten kunnen pakken bloedsinaasappelen kopen die herkenbaar zijn aan de speciale verpakking met het AIRC-logo. Deze verpakkingen bevatten sinaasappelen van DESPAR Italia's huismerk.
Bron: Spar-international.com
Lidl verkoopt nu groenten uit MaltaKlanten van Lidl kunnen bloemkool, wortels en uien kopen die geteeld zijn door Maltese telers. De Farmer Central Cooperative Society (FCCS) - die producten van Maltese telers verkoopt, verkoopt nu lokale groente en fruit aan Lidl, na besprekingen in de afgelopen 18 maanden.
Bron: timesofmalta.com
VK: Co-op breidt ledenprijzen uit naar DeliverooDe prijsbesparingen voor leden van de Co-op zijn nu ook beschikbaar voor bestellingen bij Deliveroo, aldus de retailer. De Co-op zei dat de verhuizing bedoeld was om extra waarde en besparingen te bieden aan consumenten en een verdere impuls te geven aan de toename van het aantal leden van de convenience retailer.
Bron: talkingretail.com
Frankrijk: Groupe Casino verlengt samenwerking met Avia Thévenin DucrotDe Franse retailer Groupe Casino heeft zijn samenwerking met Avia Thévenin Ducrot winkels met nog eens drie jaar verlengd tot 2028. De Franse retailer biedt in de winkels van Avia Thévenin Ducrot een selectie producten aan onder het merk Casino en andere grote merken, om tegemoet te komen aan de behoeften van reizigers.
Bron: esmmagazine.com
Spanje: Aldi boekt verlies van €471 mln in 2023, plant 40 nieuwe winkels in 2025Aldi España lijdt een verlies van €471 mln in 2023 door €450 mln aan afschrijvingen op vastgoed en financiële investeringen, aldus het Spaanse dagblad Cinco Dias. Ondertussen wil Aldi de inkoop van binnenlandse producten verhogen, met plannen om 15% meer vers Spaans vlees, groenten en fruit in te kopen in 2025, tot meer dan 200.000 ton. Op dit moment komt 85% van de groenten en 65% van het fruit uit Spaanse bronnen, voornamelijk uit specifieke regio's zoals Aragon, Catalonië en Andalusië.
Bron: esmmagazine.com
VK: Sodexo onthult ambitieuze toezeggingen om betekenisvolle verandering te stimuleren in zijn Social Impact Pledge 2030Sodexo heeft zijn Social Impact Pledge 2030 gepubliceerd, met daarin nieuwe duidelijke en ambitieuze toezeggingen om de komende vijf jaar een betekenisvolle impact te creëren voor zijn mensen, planeet, plaatsen en partners in het VK.
Bron: uk.sodexo.com