Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Albert van der Veen, Groentegoed:

"Makkelijk meer groenten eten op meer momenten voor meer mensen beschikbaar"

Tholen - Meer groenten eten is gemakkelijker gezegd dan gedaan, ook als je dat gemakkelijk hebt gemaakt. Inmiddels is Groentegoed, producent van groentespreads en andere groenteproducten zover dat ze de consument beter kunnen bereiken. "Vandaag leveren we de eerste producten uit aan Postuma AGF waardoor onze producten beschikbaar komen voor een breed netwerk van AGF-speciaalzaken en Landwinkels", vertelt Albert van der Veen, medeoprichter van Groentegoed enthousiast.

Groentegoedteam voor de start van de productie van Groentegoed Pompoen Roomkaas

Broodcultuur
"Bij proeverijen krijgen we vaak de vraag: 'Waar kan ik dit kopen?' Tot nu toe was dat eigenlijk alleen online via Crisp mogelijk, maar niet iedereen bestelt online. Door de samenwerking met Postuma kunnen we mensen nu verwijzen naar groentespeciaalzaken en Landwinkels."

Een winkel die Groentegoed recent ontdekte, is Vershal Boontje van Enzo Cassaro. Hij zette het product in de kijker op Facebook tijdens de Nationale Groente en Fruit dag. Het was voor hem dé manier om op meer momenten op de dag groente te eten. "Dat is het onderscheidend vermogen van Groentegoed. We hebben in Nederland een echte broodcultuur, dus als je meer groenten wilt eten, is dat lastig. Onze spreads bieden een makkelijke manier om tijdens de lunch of als tussendoortje extra groenten binnen te krijgen en bovendien zijn onze spreads gewoon heel lekker", vertelt Albert. "Een mooie toevoeging dus voor AGF- en Landwinkels."

Toekomstplannen
De groei van Groentegoed gaat gestaag. "We zijn het afgelopen jaar met zo'n 50% gegroeid," vertelt Albert. "Vooral in bedrijfsrestaurants, kinderopvangcentra en ziekenhuizen zien we veel potentie. Onze producten worden bijvoorbeeld al gebruikt in het Antonius Ziekenhuis en het LUMC."

De 'vaders' van Groentegoed: Jeroen Schuurman en Albert van der Veen

Groentegoed maakte in 2018 de eerste groentespread in een tomatenkas onder de vleugels van Duijvestijn Tomaten. Sinds 2022 opereren ze zelfstandig vanuit een eigen productielocatie in Lopik. Naast de tomatenspread zijn er nog 5 andere spreads op de markt. "Het heeft even geduurd om het volume en de juiste partners te vinden, maar we hebben nu een stevige basis. We gaan ons verder richten op de zorg en blijven doorgroeien met onze bestaande klanten. Het is een mooie tijd voor Groentegoed."

Door de groei komen er nieuwe uitdagingen op de agenda. "We zoeken een meewerkend voorman in de productie. Alles qua productie ligt nu bij mijn compagnon Jeroen, en dat maakt ons kwetsbaar. Daarnaast willen we nieuwe producten blijven ontwikkelen, maar ook dat vraagt tijd en capaciteit."

Voor meer informatie:
Albert van der Veen
Groentegoed
albert@groentegoed.com
www.groentegoed.com