Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Delhaize wil minimaal de helft plantaardig assortiment tegen 2030

Delhaize wil dat minimaal de helft van haar assortiment tegen 2030 bestaat uit plantaardige eiwithoudende voedingsmiddelen. Delhaize wil op deze manier klanten in staat stellen om gezondere en bewustere keuzes te maken. Een geleidelijke verschuiving naar meer plantaardige eiwitten is daarnaast ook een onderdeel van Delhaize's plan om haar CO2-uitstoot en de impact ervan op de natuur te reduceren, zo meldt de supermarktketen.

"Onze klanten zoeken steeds vaker naar plant-based opties, en we willen hen daarin blijven ondersteunen door ons aanbod verder te diversifiëren," zegt Charlotte De Vroey, Sustainability Director bij Delhaize. "Met de verhoging van het aantal plantaardige producten willen we niet alleen tegemoetkomen aan de vraag, maar ook een actieve bijdrage leveren aan de verduurzaming van de voedselindustrie."

"Plantaardige producten hebben bewezen minder impact te hebben op het milieu en dragen bij aan een gezonde levensstijl." Daarnaast blijft de retailer zich inzetten voor het verduurzamen van producten van dierlijke oorsprong. "Met een groot plantaardig aanbod willen we plantbased meer op de kaart zetten, consumenten laten afwisselen en ervaren dat plantaardig eten net zo lekker en veelzijdig kan zijn. De komende jaren zullen we blijven investeren in nieuwe plantaardige producten, met het doel om zowel bestaande als nieuwe klanten te inspireren tot duurzamere keuzes."

Partner van de Veggie Challenge
Twee jaar geleden introduceerde de retailer de 'Plant-Based!' verpakking voor zijn eigen producten, met als doel het assortiment tegen 2025 te verdubbelen. Momenteel bevat het assortiment bijna 500 plantaardige producten, waaronder het huismerk "Plant-Based!".

"De Veggie Challenge in maart past dan ook perfect binnen de strategie van Delhaize om Belgen aan te moedigen een flexitarisch dieet te omarmen. In 2024 namen meer dan 5800 Belgen en meer dan 636.000 mensen wereldwijd deel aan de Veggie Challenge. 35% van de Belgen is inmiddels bekend met het initiatief. Van de deelnemers koos 40% voor de veggie-uitdaging, 41% voor flexitarisch en 19% voor vegan. Door een maand lang plantaardig te eten, bespaar je per persoon 62 kg CO₂, 36.000 liter water en 80 m² natuur."

Bron: Delhaize

Publicatiedatum: