Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sinds de coronapandemie is aandeel meer dan 90% gedaald

HelloFresh sluit 2024 af met hogere omzet, maar lagere winst

De aanbieder van maaltijdboxen en maaltijden HelloFresh heeft het jaar 2024 afgesloten met een jaaromzet van 7,66 miljard euro. Dat is 0,9% meer dan in 2023. Het aangepaste EBITDA bedraagt 399,4 miljoen euro en dat is 10,8% minder dan in 2023. De gemiddelde EBITDA-marge viel terug van 5,9% naar 5,2%.

In de productcategorie maaltijdboxen was de EBITDA-marge gemiddeld 9,8% in 2024 tegen 9,0% in 2023. In de productcategorie kant-en-klare maaltijden viel de gemiddelde marge terug van 4,0% naar 1,6%.

HelloFresh gaat het efficiëntieprogramma dat in de tweede helft van 2024 is gestart, uitbreiden en te verlengen tot 2026. Ondersteund door dit efficiëntieprogramma en aanzienlijke investeringen in het fysieke en digitale product van het bedrijf, streeft het bedrijf ernaar om het bedrijfsresultaat voor rente en belastingen te verhogen van 136 miljoen euro in 2024 tot een bedrag tussen 200 miljoen en 250 miljoen euro in 2025.

Gedreven door de huidige focus van het bedrijf op efficiëntie en gedisciplineerde marketinguitgaven waarbij er prioriteit wordt gegeven aan klanten met een hoge waarde boven afzetvolume, rekent het bedrijf op een daling van de omzet in constante valuta voor de HelloFresh Group tussen 3% en 8% in 2025.

Bron: HelloFresh

Publicatiedatum: