Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste deepsea-dienst bij Rotterdam Shortsea Terminals via de Vertrouwensketen

Een nieuwe gezamenlijke deepsea-dienst van ONE, Yang Ming en Evergreen die de Middellandse Zee verbindt met Noordwest-Europa, loopt sinds kort wekelijks Rotterdam Shortsea Terminals (RST) aan. Het is een eerste deepsea-dienst voor deze terminal in de Eemhaven, dicht bij de stad. Voor de hier aan land komende deepsea-containers is RST aangesloten op de Vertrouwensketen, zo melden ze.

Chief Commercial Officer Jeroen Zwijnenburg: "Ons terminalsysteem hebben wij voor het ontvangen van deze deepsea-dienst aangepast. Door een hybride opzet kunnen wij per rederij instellen of het vrijstellen en ophalen van containers – zonder pincode – via de Vertrouwensketen gaat. Belangrijk was verder dat in de aanloop naar het eerste scheepsbezoek de Vertrouwensketen-organisatie en Portbase snel konden schakelen. Zowel voor RST, de rederijen als hun klanten was alles op tijd in orde. De introductie van de nieuwe werkwijze is heel soepel gegaan."

RST is door de aanpassing van het eigen terminalsysteem ook al voorbereid op een mogelijke toekomstige invoering van de Vertrouwensketen voor de shortsea. "Als wij op termijn als sector daar met elkaar toe besluiten, zijn wij er klaar voor."

In deepsea-verkeer géén pincodes meer
Gerben van der Ent, Directeur Benelux bij ONE is blij met de oplossing van RST voor het deepsea-verkeer. "Als rederij geven wij in Rotterdam geen pincodes meer uit. Het vrijstellen van containers gebeurt alleen nog veilig en betrouwbaar via de Vertrouwensketen. Het was daarom heel belangrijk dat RST als nieuwe aanloopterminal in ons vaarschema zijn terminalsysteem kon aanpassen."

Bron: De Vertrouwensketen

Publicatiedatum: