Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Johannes Janssen, Joors:

"Opgestarte samenwerking met Bollo smaakt naar meer"

Tholen - Vanaf dit citrusseizoen heeft AGF-groothandel Joors uit Vollenhove een nauwe samenwerking met de Spaanse fruitgigant Bollo.

© Joors

"In oktober zijn we gestart met de eerste mandarijnen. We zijn er trots op dat we zo'n premium merk aan ons assortiment hebben kunnen toevoegen. Iedereen kent Bollo. Het merk staat voor kwaliteit en heeft een dito verpakking en uitstraling", vertelt Johannes Janssen enthousiast.

© Joors

"Het Spaanse seizoen van de Clementines en Clemenules verliep vrij moeizaam en ook voor Bollo was het een uitdaging om goede volumes van hoogwaardige kwaliteit te leveren. Het seizoen van de Nadorcott-en Tango-mandarijnen is echter kwalitatief probleemloos verlopen. Wel was het mandarijnenaanbod vrij laag, waardoor de prijzen op een stevig niveau lagen", vertelt Johannes.

© Joors

Vervolg met meloenen en steenfruit
Onlangs bezocht hij met zijn zus Ida het pakstation van Bollo voor sinaasappelen en mandarijnen en daarnaast brachten ze ook een bezoek aan het meloenen pakstation. "Dat is voor ons ook erg interessant. Zo is Bollo erg sterk met Piel-de-Sapo-meloenen. In Nederland staat de Galia nog onbedreigd aan kop van de meloenenafzet, maar als je een Piel de Sapo hebt gegeten, dan wil je geen Galia meer. We verwachten dan ook de samenwerking een mooi vervolg te geven met de meloenen en ook willen we het steenfruitseizoen met ze oppakken", aldus Johannes.

© Joors

"De samenwerking past ons gewoon erg goed. Bollo is weliswaar niet het goedkoopste merk, maar biedt wel fruit van constant hoge kwaliteit en dat willen we graag in Nederland verder op de kaart zetten. Het is mooi om te zien dat we onze klantenkring verder uit kunnen breiden met klanten die echt voor kwaliteit kiezen en ook bereid zijn daar iets meer voor te betalen. Bij Bollo werken ze veel met kartonnen verpakkingen. Ook wij doen dat veel. Bij ons wordt fruit ingepakt in de 'Johannes-lijn'."

© Joors

"Als Joors zitten we de laatste jaren flink in de lift. Vorig jaar was onze omzet al behoorlijk gegroeid en op dit moment is de omzet alweer gestegen ten opzichte van vorig jaar. We hebben een brede omzet, variërend van (online) retail, tot foodservicebedrijven, markthandelaren en collega-handelaren. Verder groeien we met onze export richting de Duitse markt, vooral met de Johannes-fruitmanden."

© Joors

Groeipijn
Gevraagd naar de grootste uitdagingen, antwoordt Johannes: "Productbeschikbaarheid wordt wel steeds meer een topic. Maar de grootste uitdaging voor ons bedrijf is eigenlijk een hele positieve; namelijk de groeipijn om de groei goed te blijven faciliteren. We zien dan vooral ook veel kansen. Ook onze eigen milieubewuste 'cradle-to-cradle' verpakkingslijn Johannes voorziet in een behoefte."

© Joors

"Hiermee bieden we een sterk gevarieerd en volledig duurzaam verpakkingsassortiment, waaronder schalen, mandjes en banderols van food-safe karton en bio papier. Al met al komen er ondanks uitdagingen in de markt ook veel kansen op ons af. We beseffen heel goed dat dit allemaal gezegend moet worden, maar als we deze lijn voortzetten zijn we over vijf jaar minimaal verdubbeld in omzet."

© Joors

Voor meer informatie:
Johannes Janssen
JOORS
De Weijert 26
8325 EM Vollenhove
Tel: +31 (0)52 724 49 44
groothandel@joors.nl
www.joors.nl