Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tesco scoort met fruitbier

Good To Go Mango populairste snack bij Waitrose

VK: Waitrose zet mango in de kijker
Volgens de gegevens van Waitrose zijn er interessante trends te zien in de verkoop van mango's. De verkoop van mango's is met 29% gestegen, terwijl de verkoop van bewerkte mangoproducten met 15% is toegenomen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In de afgelopen maand was de Waitrose Good To Go Mango (130g) de populairste snackkeuze en sinds de lancering van de Maaltijddeal in augustus 2023 staat deze mango op de tweede plaats in populariteit bij klanten.
Onlangs heeft Waitrose een nieuwe en exclusieve mango gelanceerd, de Waitrose No.1 Speciality Mango - Kaew Kamin variëteit, die de vierde variëteit is in de Thaise mango familie. Daarnaast is er een opvallende stijging in zoekopdrachten op de Waitrose-website voor mango chunks (+522%) en mango fingers (+242%) vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Bron: johnlewispartnership.media

VK: Co-op en Uber Eats schudden handen op nieuwe driejarige verlenging partnerschap flitsbezorging
Uber Eats en Co-op hebben aangekondigd hun samenwerking op het gebied van flitsbezorging met drie jaar te verlengen. De samenwerking, die in 2022 van start ging, heeft ertoe geleid dat het aantal Co-op winkels waar Uber Eats beschikbaar is, is toegenomen tot meer dan 1300.
Bron: retailtechinnovationhub.com

Duitsland: Constante eigen merk groei bij Metro
Metro's strategische focus op eigen merken heeft een steeds duidelijker effect en heeft zich aan het begin van het boekjaar 2024/25 voortgezet. Als we kijken naar de afzonderlijke categorieën, zijn ultravers en verse producten de duidelijke kampioenen wat betreft de verkoop van eigen merken, elk met aanzienlijke groeipercentages met dubbele cijfers.
Bron: newsroom.metroag.de

VK: Food Waste Action Week promoot voordelen van losse groenten en fruit
Gander heeft aangekondigd de Food Waste Action Week van Love Food Hate Waste, die loopt van 17 tot en met 23 maart 2025, te ondersteunen. Dit jaar zal de Food Waste Action Week zich blijven richten op het vergroten van het bewustzijn van de voordelen van het kopen van losse groenten en fruit.
Bron: talkingretail.com

VK: Tesco scoort met fruitbier
Tesco heeft gemeld dat de verkoop van fruitbieren het afgelopen jaar met 250% is gestegen en noemt dit de snelst groeiende biertrend in het VK. De vraag naar deze lichtere, met fruit doordrenkte bieren is gestegen doordat consumenten in het VK steeds vaker kiezen voor verfrissende, alcoholarmere opties.
Bron: retailgazette.co.uk