Jungheinrich toonde op de recente LogiMAT 2025 in Stuttgart diverse noviteiten. De drukte op de stand was voor Jungheinrich de bevestiging dat deelname aan de Logistica Next in Utrecht een goede zet is, zo geeft het bedrijf aan.
De LogiMAT in Stuttgart is jaarlijks het kloppende hart van de intralogistiek. "Van 11 tot en met 13 maart zagen ruim 65.000 bezoekers tien beurshallen stampvol oplossingen en diensten die alles rondom goederenstroombeheersing optimaliseren. Een van de ruim 1.600 exposanten was Jungheinrich. Met haar noviteiten en via haarscherpe LED-wanden bracht Jungheinrich haar oplossingen in beeld. De combinatie van een fysiek product en beeldanimatie bleek opnieuw een schot in de roos."
Vlaggenschip voor veeleisende inzet
"Een van de highlights was de ETV 3i-serie", zo stellen ze. "De reachtruck volgt het concept van de eerder geïntroduceerde ETV 214i/216i en is bedoeld voor de veeleisende inzet. De serie loopt van 1,4 tot 2,5 ton, kent hogere restdraagvermogens, meer power en komt tot 14 meter hefhoogte. Net als de 2i-modellen zijn ook de 3i-reachtrucks voorzien van de SmartStripe Led-verlichting op het cabinedak en de vernieuwde cabine-indeling."
Een station verder reden de nieuwe EAE 212a en de arculee M als automatiseringsoplossingen rond. Dit gebeurde in combinatie met dynamische schermbeelden van de SOTO van Magazino, die ook tot de Jungheinrich-familie behoort en een eigen stand had op de LogiMAT.
Economische kracht
Bij goederenontvangst en transport trof men de vernieuwde ERE 1i-serie. Het is het instapmodel van de palletwagen met meerijdende bediener. Net als zijn broer uit de POWERLiNE ERE 2i-serie heeft dit instapmodel de vernieuwde beschermwanden, de vrachtwagensensor die de verlichting regelt en de veilige Floor-Spot.
"Als kleine alleskunner toonde Jungheinrich de nieuwe AME 18. De supercompacte elektrische palletwagen voor de economische inzet. Geen inkoopproduct van derden, maar helemaal door de Chinese Jungheinrich-fabriek geproduceerd en voorzien van 100% Jungheinrich-DNA. Slechts 530 mm breed, met lithium-ion accu, ingebouwde lader en met een fijngevoelige bediening. De kleine 1,8 tonner is ook beschikbaar in een 1,5 tons model."
Slim en efficiënt laden
Op het binnenterrein oogstte de acculader SLH 700i veel bekijks. "Uiterst robuust en beter dan ooit bestand is tegen fluctuaties in het stroomnet. De lader maakt 'hot disconnect' mogelijk en dat biedt kansen om hem te gebruiken met een 10 meter lange aansluitkabel voor laadtoepassingen buiten, terwijl de lader zelf binnen staat. Daarbij is de SLH 700i nog efficiënter dan zijn voorganger."
Ook nieuw is de SLC 700 regel- en monitorunit die tot wel 50 SLH 700i laders tegelijk en draadloos kan monitoren en aansturen. Deze regelaar zorgt dat het net niet overbelast wordt bij gelijktijdige inschakeling van de laders, wijst prioriteit toe aan de accu's die het meest een lading nodig hebben en zorgen dat eventuele economisch gunstigere energiemomenten optimaal benut worden.
Knipoog met een boodschap
Jungheinrich verraste de bezoekers in Stuttgart met een knipoog. "Eens in de anderhalf uur ging de hele stand in een black-out, alsof er een stroomstoring was. Het was symbolisch voor de gevolgen van storingen, zowel binnen processen als bij trucks. De boodschap was duidelijk: wat er ook gebeurt, Jungheinrich lost het op."
Af en toe ging de gehele stand op groen. Hiermee toonde Jungheinrich haar inspanningen als het gaat om duurzaamheid. "Van de Ecovadis-certificatie en het gebruik van hernieuwbare energie tot de productie van 100% elektrische trucks… Geen emissies, maar Missie E."
Jungheinrich zal ook van 4 tot en met 6 november aanwezig zijn op de Logistica Next in Utrecht.
Voor meer informatie:
Jungheinrich
H.A. Lorentzweg 3
2408 AS Alphen aan den Rijn
0172 44 67 89
info@jungheinrich.nl
www.jungheinrich.nl