Vanguard Group International, Bloom Fresh en SHB Group, die zich bezighouden met het telen, veredelen, verhandelen en verschepen van druiven, zijn een samenwerking aangegaan om een reeks premium druivenproeverijen te organiseren. Deze evenementen vonden plaats van 7 tot 28 februari 2025 in 11 geselecteerde supermarkten in Jakarta.
Na de opening van de container op 6 februari konden consumenten de verfijnde Ivory™ druivensoort proeven, die vers uit Peru komt. De proeverijen gaven Indonesische consumenten de kans om de Ivory-druiven te ontdekken bij grote retailers zoals Ranch Market, Farmers Market, AEON, Yogya en Hypermart. De groene druif heeft een uniforme bes en een zoete nasmaak, wat deze tot een bijzondere ervaring maakt voor de lokale markt.
© Vanguard International
"Deze winkelactie is een mooie manier om onze wereldwijde consumenten te informeren over het smaakprofiel dat Ivory biedt. We streven naar de hoogste kwaliteitsnormen bij de teelt en commercialisering van onze druiven uit Peru en we zijn er trots op dat we de Indonesische markt kunnen voorzien van Ivory-druiven", aldus Yuyuh Sukmana, Regional Manager Southeast Asia van The Vanguard Group International Group.
Josep Estiarte, CEO van Bloom Fresh: "Naar verwachting zal de consumptie in Indonesië de komende jaren toenemen. Ook wint de import van druiven gestaag marktaandeel in de categorie groente en fruit, waardoor ze de derde plaats innemen op de ranglijst van geïmporteerde fruitsoorten. Winkelacties zijn cruciaal voor het vergroten van het bewustzijn over premium pitloze, zoete en knapperige druivenrassen, zoals Ivory die een uitstekende keuze is voor Indonesische consumenten."
Bloom Fresh houdt zich al meer dan 20 jaar bezig met de veredeling van fruit, de ontwikkeling van nieuwe druivensoorten en de licentiëring van de teelt over de hele wereld.
© Vanguard International
Samenwerking tussen telers, veredelaars en marketeers is cruciaal voor de succesvolle promotie van druiven. Telers zorgen voor een constante aanvoer van hoogwaardige druiven, veredelaars ontwikkelen nieuwe, aantrekkelijke variëteiten, en marketeers vergroten de vraag door gerichte seizoenen en winkelacties. Vanguard, SHB en Bloom Fresh benadrukken samen de voordelen van premium pitloze druiven, wat de consumentinteresse vergroot en de marktgroei stimuleert, terwijl het de duurzaamheid en winstgevendheid van de sector ondersteunt.
Voor meer informatie:Marie-Anne de Béjarry
BLOOM FRESH
marieanne.debejarry@bloomfreshglobal.com
www.bloomfreshglobal.com
www.vanguardteam.com
www.shbgroup.co.id