Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"De moderne consument verover je met innovaties"

In de steeds competitievere AGF-sector is het essentieel om je te onderscheiden en de aandacht van consumenten te trekken. Annamaria Medici van het Italiaanse Multicedi benadrukt het belang van het doorbreken van routines en het prikkelen van de nieuwsgierigheid van de klant. Ze stelt dat opvallende verpakkingen, effectieve communicatie, innovatieve producten en beperkte edities effectieve strategieën zijn om je te onderscheiden. Het introduceren van bijzondere producten, die afwijken van het alledaagse, wekt niet alleen interesse, maar voegt ook waarde toe, waardoor het aantrekkelijker wordt voor de klant.

© Maria Luigia Brusco | AGF.nl

Een voorbeeld van deze aanpak is de introductie van unieke producten zoals witte aardbeien, Kissabel appelen met rood vruchtvlees, chocoladesinaasappelen met een bruine schil en rode kiwi's. "Deze producten worden over het algemeen goed ontvangen, vooral door consumenten die op zoek zijn naar kwaliteit, originaliteit en nieuwe smaakervaringen", aldus Medici.

Naast deze innovaties richt Multicedi zich ook op lokale specialiteiten om het aanbod te verrijken. "Producten zoals Caroselli, een Apulische specialiteit die succesvol is geïntroduceerd in de regio's Campanië en Lazio, Marzanino tomaatjes en de Piennolo tomaat, een typisch product uit Campanië, winnen aan populariteit buiten hun oorspronkelijke regio's. Deze keuzes verrijken het assortiment en stimuleren de ontdekking van unieke smaken en producten."

© Multicedi

"Consumenten worden zich steeds bewuster van gezondheid en productkwaliteit. Ze zijn beter geïnformeerd en volgen markttrends nauwlettend. Hoewel de vraag in kwantiteit misschien afneemt, zoeken klanten naar hoogwaardige producten en staan ze open voor innovaties die onderscheidende waarden overbrengen. Het inspelen op deze consumentendrijvers is cruciaal om de afzet te stimuleren en klantloyaliteit op te bouwen", besluit Medici.

Voor meer informatie:
www.multicedi.com