Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Maersk en CMA CGM leiden wereldwijde maritieme omzet

De wereldwijde scheepvaartsector blijft beïnvloed door dominante entiteiten, met Maersk en CMA CGM op kop in 2024, die elk US$55,5 miljard aan inkomsten rapporteren. COSCO volgt met US$32,3 miljard en behoudt zijn positie in de maritieme logistiek.

© Container News

Hapag-Lloyd en Ocean Network Express (ONE) nemen de vierde en vijfde positie in, met inkomsten van respectievelijk US$20,7 miljard en US$18,8 miljard. Dit weerspiegelt de aanhoudende trends in de wereldwijde handel en vraag naar containers. Evergreen, een andere grote speler, rapporteerde US$14,1 miljard, terwijl ZIM, HMM en Yang Ming inkomsten boekten van respectievelijk US$8,4 miljard, US$8 miljard en US$6,9 miljard. Wan Hai maakt de top 10 compleet met een omzet van US$4,9 miljard.

MSC ontbreekt in deze lijst vanwege haar privéstatus en het niet bekendmaken van financiële cijfers.

Nu de wereldwijde ketens voor uitdagingen staan, waaronder geopolitieke spanningen en variabele vrachttarieven, blijven deze vervoerders zich aanpassen en de dynamiek van de internationale handel beïnvloeden.

Bron: Container News