Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Campagne 'Eén maand zonder supermarkt' Franstalig België

Consomaction, Oxfam-Wereldwinkels en Collectif 5C hebben in Franstalig België het initiatief "Eén maand zonder supermarkt" gelanceerd. Het doel is consumenten bewust maken van het belang van korte ketens, en hen aansporen om de hele maand april te kiezen voor lokaal, duurzaam en eerlijk geproduceerd voedsel.

Speciaal voor deze campagne bracht Oxfam-Wereldwinkels zelfs een "Overlevingsgids zonder supermarkt" uit, boordevol tips om de verleiding van massaconsumptie te weerstaan en boodschappen te doen buiten de gebaande paden.

Het idee is simpel: een maand lang winkelen bij de buurtwinkel of op de markt, producten kopen bij lokale telers, voedselcoöperaties, verpakkingsvrije winkels of tweedehandswinkels. Kortom: boodschappen doen volgens de principes van agro-ecologie en sociale economie.

Bron: oxfammagasinsdumonde.be