Ze zijn er weer: de Nederlandse witte asperge. Het aspergeseizoen is van start en dat wordt gevierd met een nieuwe campagne: Asperge tot Z. De bedrijven ZON, Teboza en The Greenery bundelen opnieuw hun krachten onder het Nederlands Asperge Centrum (NAC).
© Nederlands Asperge Centrum
Het doel? Meer bekendheid voor de Nederlandse witte asperge en meer jongere consumenten te verleiden om (vaker) asperges te eten. Witte asperges zijn namelijk niet alleen een seizoensfavoriet, maar ook een culinair hoogtepunt dat op elk moment van de dag past – van lunch tot diner en zelfs in verrassende cocktails. De campagne laat zien hoe veelzijdig je kunt koken met asperges: van klassiekers met ham, ei en botersaus tot moderne creaties zoals hartige wentelteefjes.
© Nederlands Asperge Centrum
Op Eatertainment (www.eatertainment.nl/van-asperge-tot-z) vinden consumenten het hele seizoen door inspirerende recepten, handige tips en smakelijke verhalen. Niemand minder dan asperge-gekkie Liza is dit jaar het gezicht van de campagne. Met haar enthousiasme en liefde voor deze heerlijke seizoensgroente neemt ze je mee door het seizoen.
© Nederlands Asperge Centrum
Via verschillende kanalen inspireert het Nederlands Aspergecentrum consumenten met de lekkerste recepten, leuke aspergefeitjes en Liza's persoonlijke tips. Als start van het seizoen zijn dit jaar weer unieke aspergeboxen verstuurd. Ditmaal zijn er 100 influencers uitgekozen, met de oproep om de witte asperge te promoten via hun socials.
Vragen of opmerkingen? Stuur ze naar info@aspergecentrum.nl