Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Deuren 'Chiquita huis' weer open tijdens Milan Design Week 2025

Chiquita is klaar voor een terugkeer naar de Milan Design Week 2025 en opent opnieuw de deuren van het 'Chiquita huis'. "Deze interactieve ervaring viert de tweede editie van de Pop by Nature-campagne en brengt popart tot leven tijdens het Fuorisalone-event", zo geeft Chiquita aan.

Dit jaar werkt Chiquita samen met de Argentijnse kunstenaar en illustrator Sebastian Curi, die de Chiquita banaan transformeert tot een popicoon. "Zijn levendige en energieke illustraties geven alledaagse momenten een frisse en speelse twist."

© Chiquita

Een interactieve reis door het Chiquita huis
In het Chiquita huis stappen bezoekers in een wereld vol kleur en creativiteit. De eerste kamer brengt Curi's illustraties tot leven, waar bezoekers de interactie kunnen aangaan met de campagnefiguren. "Hier wordt de dagelijkse connectie tussen mens en natuur gevierd, met de Chiquita banaan als ultiem popart-symbool. Bezoekers kunnen zelf deel uitmaken van de kunstwerken, hun creatieve touch toevoegen en foto's maken vol met Chiquita's tropische energie."

"Na het succes van het Chiquita huis vorig jaar zijn we enthousiast om terug te keren naar de Milan Design Week 2025 met een nog leukere ervaring", zegt Peter Bolijn, Marketing Manager Benelux bij Chiquita. "Met deze tweede editie tillen we de Pop by Nature-campagne naar een hoger niveau en werken we samen met Sebastian Curi om een interactieve ruimte te creëren waar kleur, energie en design samen komen om Chiquita's karakter op een nieuwe manier te vieren."

Technologie, verrassing en duurzaamheid
Bezoekers kunnen een gokje wagen in Chiquita's Suprise Booth en exclusieve gadgets winnen. Daarnaast kunnen ze zichzelf in een digitale Chiquita banaan-avatar transformeren via Kinect®-technologie. In de arcadestijl Sticker Generator ontwerpen bezoekers hun eigen AI-gestuurde, popart geïnspireerde Chiquita sticker als uniek souvenir.

Naast kunst en technologie benadrukt het Chiquita huis ook de betrokkenheid van het merk bij duurzaamheid. "In een speciale ruimte is het Yelloway innovatiepartnerschap te zien, een samenwerkingsverband dat zich richt op onderzoek naar en ontwikkeling van een ziektebestendige banaan die tegelijkertijd de CO2-uitstoot vermindert. Een belangrijke stap in de richting van duurzame en toekomstbestendige landbouw. Door kunst, technologie en duurzaamheid te combineren maakt Chiquita van Milan Design Week 2025 een unieke ervaring voor popart liefhebbers, merkfans en nieuwsgierige bezoekers."

Voor meer informatie:
Chiquita

www.chiquita.com

Publicatiedatum: