Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

AH, Jumbo, Lidl en producenten naar Kamer om hoge prijzen Nederlandse supermarkten

Donderdag bespreken supermarktketens en voedingsproducenten in de Tweede Kamer de inflatie en prijsverschillen tussen Nederland en buurlanden. Er wordt vooral gekeken naar de hogere prijzen in Nederland, bijvoorbeeld voor appelmoes. Bedrijven zoals Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Unilever en Nestlé geven hun standpunten, schrijft Distrifood.

Albert Heijn benadrukt zijn lage winstmarges en het belang van gezamenlijke inspanningen in de keten om prijsstijgingen te beperken. Jumbo wijst op besparingen, zoals reorganisatie en kostenbesparing op diefstalpreventie, die hebben geleid tot prijsverlagingen. Lidl legt uit dat hogere energie- en verpakkingskosten in Nederland bijdragen aan prijsverschillen. Verder stelt Lidl dat zijn focus op private label producten helpt om prijzen lager te houden. Alle bedrijven wijzen op externe factoren zoals inflatie, stijgende grondstof- en energieprijzen als oorzaak van de prijsstijgingen. Lees hier meer.