Harvest House heeft stappen gezet in haar internationale strategie. "Met meer focus op lokale markten versterken we onze positie in de keten. Ieder handelsbedrijf binnen Harvest House richt zich op een eigen afzetmarkt, vaak met een lokale vestiging. Zo opereren we in Frankrijk met Les tomates du Mont Saint-Michel en zijn we in Portugal gestart met Harvest House Ibérica, gericht op de Spaanse en Portugese markt", aldus de woordvoerder. "We bouwen hiermee verder aan een sterke positie op de Europese markt. De overname van handelsbedrijf Zijtwende, afgelopen jaar, past precies in die lijn."
"Onze aangescherpte strategie vraagt om duidelijke keuzes. Daarom hebben we ook kritisch gekeken naar de rol van Global Green Team. Een deel van de afzetmarkten, zoals IJsland en Noord-Amerika, brengen we onder bij Rainbow International. De verkoop richting het Midden-Oosten en Verre Oosten dragen we over aan New Green. Deze overgang is eind vorig jaar ingezet en sinds februari officieel van kracht. We blijven bouwen aan een efficiënte keten, met focus op samenwerking, lokale aanwezigheid en marktkennis."
Voor meer informatie:
Harvest House
info@harvesthouse.nl
www.harvesthouse.nl