Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
L'Amorosa van Greype

Op medFEL presentatie van nieuw merk voor perziken en nectarines

Tijdens de medFEL beurs, die deze week plaatsvindt in het Zuid-Franse Perpignan, presenteert Greype met trots zijn nieuwe premiummerk: L'Amorosa. Deze nieuwe lijn is volledig gewijd aan geel- en witvlezige perziken en nectarines. "MedFEL is voor ons een belangrijk moment in het jaar", zeggen directeurs Tristan Margalet en Matthieu Oribes. "Het is een kleinschalige beurs waar je echt de tijd hebt voor goede gesprekken met vakgenoten. En precies dat past bij onze kernwaarden: openheid, transparantie en nabijheid. Daarom was dit voor ons de logische plek om L'Amorosa aan de wereld te tonen."

© GreypeMatthieu Oribes en Tristan Margalet, directeurs van Greype

Premiumaanbod
Greype grijpt medFEL ook aan om duidelijk te maken waar het merk voor staat. "De markt vraagt steeds meer om kwaliteitsproducten met een verhaal, met een duidelijke herkomst en constante kwaliteit. L'Amorosa is ons antwoord op die vraag", leggen de oprichters uit. "Met dit merk zetten we fruit in het zonnetje dat met uiterste zorg is geteeld, op zorgvuldig geselecteerde percelen. Voor nu ligt de focus op de lancering van deze lijn, maar we hebben al nieuwe projecten in de pijplijn."

Eén merk, één herkomst: Spanje
Hoewel Greype ook fruit uit Frankrijk en Portugal aanbiedt, ligt de oorsprong van L'Amorosa in het zuiden van Spanje, in het zonovergoten Andalusië. "L'Amorosa betekent 'vol liefde', en dat is precies hoe we omgaan met onze teelt", vertelt het team. "Andalusië biedt alles wat je nodig hebt voor het telen van steenfruit: lange, zonnige dagen, grote temperatuurverschillen tussen dag en nacht – perfect voor de ontwikkeling van aroma's en kleur – vruchtbare bodems, én generaties aan tuinbouwkennis. Het resultaat zijn sappige, smaakvolle perziken en nectarines waar visueel niets op aan te merken valt."

Met L'Amorosa breidt Greype zijn merkenaanbod uit naast de bestaande labels Greype France en Greype Portugal. "Greype France is ons hoofdmerk, bedoeld voor het reguliere assortiment in supermarkten, groothandels en speciaalzaken. Greype Portugal richt zich volledig op ons citrus uit de Algarve."

Vanaf mei op de markt
Het eerste L'Amorosa steenfruit ligt vanaf mei in de schappen, verpakt in herkenbaar rood met goud. De aanvoer gebeurt stapsgewijs, afhankelijk van de rijping en oogstomstandigheden. "We mikken niet op snelheid, maar op precisie", aldus de directie. "Elk stuk fruit onder het label L'Amorosa moet voldoen aan strikte eisen op het gebied van smaak, textuur, maatvoering en presentatie. Alleen zo kunnen we topkwaliteit garanderen, vanaf de eerste levering tot het einde van het seizoen."

Het L'Amorosa seizoen loopt door tot eind zomer. Greype werkt met een zorgvuldig opgesteld teelt- en oogstplan en een gestroomlijnde logistiek, zodat elke levering voldoet aan de hoge standaard die het merk belooft, zowel voor de Franse als buitenlandse markt.

L'Amorosa is te vinden op medFEL, op 23 en 24 april in Perpignan, stand F70.

Voor meer informatie:
Greype
marketing.greype@gmail.com