'Wat eten we vandaag?' Die vraag komt dagelijks terug in miljoenen Nederlandse huishoudens. De Mijn AH Assistent helpt daar al enige tijd bij in de Mijn AH app. Vanaf vandaag krijgt deze digitale hulp een herkenbaar gezicht en een eigen karakter: Steijn van Albert Heijn. Steijn maakt het mogelijk om op een natuurlijke manier in gesprek te gaan over alle vragen in de keuken, van koken tot recepten en bewaartips. Met zijn persoonlijke toon, slimme suggesties en herkenbare uitstraling voelt hij als een slimme, vertrouwde hulp in de keuken.
© Albert Heijn
Persoonlijke hulp in de Mijn AH app
Steijn is onderdeel van de Mijn AH app, naast de andere handige functies als Scan & Kook en het persoonlijke weekmenu. Steijn geeft via een chatgesprek antwoord op de hulpvraag van de klant. Steijn geeft zo passend en persoonlijk mogelijk antwoord op vragen als: 'Hoe maak ik pasta gezond en hoe kook ik het perfecte eitje? En hoe bewaar ik het beste een halve aangesneden avocado? Of geeft tips over hoe je de lekkerste ijskoffie maakt en hij leert elke dag bij. Zo wordt koken eenvoudiger en afgestemd op persoonlijke vragen over eten: van gezond en snel tot vegetarisch of kindvriendelijk.
Naast Steijn zijn er twee andere handige tools in de Koken tab te vinden die helpen met de vraag "Wat eten we vandaag?": Scan & Kook en het persoonlijke Allerhande weekmenu. Bij Scan & Kook kunnen klanten een foto maken van hun ingrediënten of van de koelkast en krijgen zij de lekkerste recepten te zien die hierbij passen. Het persoonlijke weekmenu geeft wekelijks 7 recepten die aansluiten op opgegeven persoonlijke voorkeuren zoals bijvoorbeeld vlees of vegetarisch, dieetvoorkeuren en het aantal personen.
© Albert Heijn
Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie Albert Heijn: ''Maak kennis met Steijn, jouw slimme hulp in de keuken die helpt bij het vinden van passende inspiratie voor het avondeten. Van het kiezen van een recept tot het bereiden van een gerecht: Steijn maakt het dagelijks koken net een beetje makkelijker.'
Ik ben van alle (super)markten thuis
Steijn stelt zich even voor: 'Hoi! Ik ben Steijn, jouw slimme hulp in de Mijn AH app. Ik geef antwoord op allerlei keukenvragen, zoals 'Hoe snijd ik een ui zonder te huilen?', en 'Hoe bewaar ik tomaten?'.
Heb je geen idee wat je wilt eten? Geen stress, ik help je direct! Ik geef je:
- Inspirerende recepten voor elk moment
- Handige kooktips om koken makkelijker te maken
- Slimme productadviezen en suggesties
- Bewaartips om je ingrediënten langer vers te houden
Of je nu snel iets op tafel wilt zetten, een nieuw gerecht wilt proberen of restjes wilt gebruiken - ik sta altijd voor je klaar. En het mooie is: ik leer elke dag bij, dus ik word steeds slimmer!'
De vraag van de dag, het antwoord van Steijn
Steijn van Albert Heijn is op een speelse en herkenbare manier zichtbaar als slimme assistent in een nieuwe campagne. In de Albert Heijn winkel van Ilse zien we dagelijkse app-gesprekken tussen familieleden en huisgenoten over de meest gestelde vraag 'Wat eten we vandaag?'. Het vaak gegeven antwoord: 'Iets lekkers' komt op verschillende manieren terug en geeft de campagne een lichte, herkenbare toon. Via televisie, digitale kanalen en social media wordt Nederland meegenomen in de mogelijkheden van de Mijn AH app. Er is een drieluik van 3 verschillende varianten van de TV-commercial met het Weekmenu; Scan & Kook en Steijn als slimme assistent.
Steijn groeit mee met de klant
Albert Heijn zet met deze ontwikkeling als eerste supermarkt in Nederland een stap in het nog slimmer en persoonlijker maken van het eetmoment. Steijn wordt de komende tijd verder doorontwikkeld, waarbij op basis van klantfeedback extra functionaliteiten worden toegevoegd. Zo zal hij op steeds meer vragen antwoord kunnen geven, van productinformatie en Bonusaanbiedingen tot persoonlijke wijn-spijsadviezen. Ook het beantwoorden van praktische kookvragen en het geven van tips over ingrediënten en bereidingen wordt verder uitgebreid, zodat klanten nog beter worden geholpen in en rondom de keuken.
Steijn staat voor je klaar – ook in het Engels
Steijn van Albert Heijn is vanaf vandaag beschikbaar in de Mijn AH app, die inmiddels meer dan 5 miljoen actieve gebruikers heeft. De app is in het Engels beschikbaar, en ook vragen aan Steijn kunnen in het Engels worden gesteld. Andere talen volgen binnenkort.
Bron: Albert Heijn