Fruitist is nu officieel de nieuwe naam van Agrovision, waarmee het bedrijf zijn identiteit in lijn brengt met het snelgroeiende consumentenmerk dat in 2020 werd gelanceerd. Wat meer dan tien jaar geleden begon als een idee om een betere bessenervaring te bieden, is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf met een waarde van meer dan $1 miljard. De nieuwe naam weerspiegelt de evolutie van het bedrijf naar een krachtig consumentenmerk en onderstreept de missie om de wereldwijde beweging naar gezonde snacks te leiden.
Met een omzet van $400 miljoen in de afgelopen 12 maanden en levenslange inkomsten die de $1 miljard overschrijden, is het merk uitgegroeid tot een van de snelst groeiende spelers op de wereldmarkt voor vers fruit. De verkoop van de kenmerkende Premium Jumbo blauwe bessen is in de afgelopen 12 maanden zelfs drie keer zo groot geworden. Het merk presteert beter dan de gehele categorie premium zachtfruit, die tussen 2019 en 2024 een jaarlijkse groei van 22% (CAGR) doormaakt. Fruitist zachtfruit is gecertificeerd als non-GGO.
© Agrovision
"We hebben allemaal wel eens 'bessenroulette' gespeeld – een verpakking openen en hopen dat het goed is. Sommige bessen zijn perfect, andere zijn papperig of flauw. Wij hebben die onzekerheid weggenomen door altijd superieur zachtfruit te leveren," zegt Steve Magami, CEO van Fruitist. "De vraag van de consument is de motor achter onze groei. Het omarmen van Fruitist als zowel vlaggenschipmerk als bedrijfsnaam is een strategische stap om het momentum vast te houden en de volgende fase van onze groei te versnellen."
Een belangrijk element van het succes van het merk is een gedifferentieerde operationele strategie die alle facetten van het bedrijf omvat. Dit varieert van het bezitten en exploiteren van teeltbedrijven tot het gebruik van gepatenteerde technologie. Deze aanpak, samen met het snelle groeipad, heeft de aandacht getrokken van topinvesteerders. Zo heeft het Dalio Family Office zich recent aangesloten als investeerder, samen met de institutionele onderneming Aliment Capital.
Deze verschuiving komt op een moment dat consumenten hun snackgedrag heroverwegen. Bijna 60 procent van de consumenten zegt meer te willen uitgeven aan voedingsmiddelen die hun gezondheid ondersteunen. Verse, functionele snacks winnen terrein op de traditionele categorieën, en zachtfruit, rijk aan vezels en antioxidanten, voldoet perfect aan deze eisen.
Fruitist breidt zijn aanbod uit naar andere fruitsoorten, zoals bramen, frambozen en kersen, en ontwikkelt nieuwe snackformaten die gericht zijn op gezondheidsbewuste consumenten.
Met producten die momenteel in 28 landen verkrijgbaar zijn, vergroot het merk zijn aanwezigheid in snelgroeiende internationale markten, waaronder Azië en het Midden-Oosten. Dankzij meer dan 600 miljoen dollar aan investeringen heeft Fruitist een volledig gecontroleerde, wereldwijde keten opgebouwd, die het mogelijk maakt om 52 weken per jaar blauwe bessen te leveren.
De producten van het merk zijn nu te vinden in meer dan 12.500 winkels in Noord-Amerika, waaronder grote ketens zoals Costco, Giant, Publix, Sprouts, Trader Joe's, Wakefern, Walmart en Whole Foods.
Voor meer informatie:
Fruitist
Tel: +1 424 777 1770
pr@agrovisioncorp.com
https://www.fruitist.com/