Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ahold Delhaize richt zich op fusies in de VS en Europa

Ahold Delhaize, onder leiding van CEO Frans Muller, blijft overnamemogelijkheden in de Amerikaanse en Europese markten onderzoeken. In de Kitty Koelemeijer-podcast wijst hij op de gefragmenteerde markt in Amerika en ziet daar kansen voor consolidatie. Ahold Delhaize investeert jaarlijks €2 miljard volgens de Growing together-strategie, waarbij het concern investeert in winkels en technologie.

Recente activiteiten omvatten de overname van het Roemeense Profi en de complexe deal met Fresh Direct. Er zijn ook geruchten over gesprekken met Carrefour. Muller's strategie omvat een groei van het marktaandeel, volume en omzet met 4% over vier jaar, met aandacht voor uitbreiding van het huismerk, strevend naar een aandeel van 45%.

In de VS heeft online verkoop een penetratie van 8,8%, maar deze is "nog steeds verlieslatend". Muller benadrukt het belang van omnichannel winstgevendheid om klantbehoud te stimuleren.

Bron: Ktty Koelemeijer-podcast, Distrifood