Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
“Passie om producten aan de man te brengen.”
VLAM viert 25-jarig bestaan
Tholen – Afgelopen vrijdag mocht afzet-coöperatie VLAM 25 kaarsjes uitblazen. In het seminar dat gehouden werd stond het woord 'passie/goesting' centraal. De minister van landbouw Joke Schauvliege opende het seminar met een korte terugblik op de geschiedenis van VLAM. "VLAM zet al 25 jaar in op de export van het Vlaamse product. Het verhaal van VLAM is een succesverhaal en dat is te danken aan iedereen in de agrosector."
Nele Van Avermaet, Philippe Appeltans en Marc Evrard
Guy Vandepoel, voorzitter van de raad van bestuur van VLAM dankte de producten en handelaren voor de bijdrage aan de sector. Ook benadrukte de voorzitter dat het belangrijk is om de sector een stem te geven en dit probeert VLAM zo goed mogelijk te doen. Daarna hield Harry Demey een lezing met als onderwerp het woord goesting. "We moeten niet alle trends als een bedreiging zien, maar als opportuniteit. We moeten de kracht van goesting inzien, onze producten moeten toegankelijk en haalbaar zijn. Ook is het belangrijk dat we de producten naar een hoger niveau tillen en de consument iets laten ervaren."
Het dagelijks bestuur van VLAM: Alexander Dewispelaere, Guy Vandepoel, Luc Ardies, Frans De Wachter en Hendrik Vandamme.
Het seminar werd afgesloten met een panelgesprek. Het panel bestond uit ondernemers uit de gehele agrosector. Tijdens de vragen aan het panel stond het woord goesting centraal. Verschillende ondernemers benadrukte dat het van belang is om een verhaal te vertellen bij de producten. Hoewel het voor producten moeilijk is omdat deze geen direct contact hebben met hun klanten. "Toch proberen we door in te spelen op de smaak en het uiterlijk van onze tomaten de consument een ervaring te bieden", vertelde Kevin Pittoors van tomatenteeltbedrijf Primato.
Guy Vandepoel
Willy De Schilder, Marc Ballekens, politicus Herman De Croo en Ann Sophie Desmet