Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gastvrij Rotterdam 2013

Jan Smit, Cock Lassche en Raymond Mahieu van Smit's Uien waren natuurlijk aanwezig op deze eerste editie van Gastvrij Rotterdam.
Jan Smit, Cock Lassche en Raymond Mahieu van Smit's Uien waren natuurlijk aanwezig op deze eerste editie van Gastvrij Rotterdam.
Veel exposanten zagen in Gastvrij Rotterdam het juiste platform om inspirerende masterclasses of kookdemonstraties door bekende chefs te geven. Naast deze presentaties door topchefs stonden er nog ruim 120 andere gastronomische activiteiten op het programma tijdens de beurs.
Veel exposanten zagen in Gastvrij Rotterdam het juiste platform om inspirerende masterclasses of kookdemonstraties door bekende chefs te geven. Naast deze presentaties door topchefs stonden er nog ruim 120 andere gastronomische activiteiten op het programma tijdens de beurs.
Gerard den Hoedt en Patrick Spithoven van Rungis. Het assortiment werd op een leuke manier tentoongesteld.
Gerard den Hoedt en Patrick Spithoven van Rungis. Het assortiment werd op een leuke manier tentoongesteld.
De Pastaman, Patrick Vasseur, aan het kokkerellen met de tomaten van Van Gelder.
De Pastaman, Patrick Vasseur, aan het kokkerellen met de tomaten van Van Gelder.
Kook 80/20! Volgens Niven Kunz, sterrenchef en bedenker van 80/20, zijn groenten het nieuwe vlees. Zijn gerechten bestaan voor 80% uit groenten en voor 20% uit eiwitten (vlees of vis). Daarom heeft Van Gelder de volgende actie; iedereen kan nu zelf een 80/20-gerecht maken en een foto (+ ingrediënten en bereidingswijze) mailen naar: redactie@vangeldernederland. Je maakt dan kans op een dag meelopen bij Niven voor 2 personen.
Kook 80/20! Volgens Niven Kunz, sterrenchef en bedenker van 80/20, zijn groenten het nieuwe vlees. Zijn gerechten bestaan voor 80% uit groenten en voor 20% uit eiwitten (vlees of vis). Daarom heeft Van Gelder de volgende actie; iedereen kan nu zelf een 80/20-gerecht maken en een foto (+ ingrediënten en bereidingswijze) mailen naar: redactie@vangeldernederland. Je maakt dan kans op een dag meelopen bij Niven voor 2 personen.
Luc Sommerdijk van Oerlemans Foods. Zij stonden met het nieuwe concept 'Mise en Cuisine soepen'. Dit is een lijn gemakssoepen, zowel gebonden als heldere soepen met als basis pure groenten. Mise en Cuisine soep gaat uit van het goede van groenten en is volkomen green label. Met de introductie van dit nieuwe concept speelt Oerlemans Food in op de groeiende vraag naar binnen het Foodservicekanaal naar pure en eerlijke producten enerzijds en convenience producten anderzijds.
Luc Sommerdijk van Oerlemans Foods. Zij stonden met het nieuwe concept 'Mise en Cuisine soepen'. Dit is een lijn gemakssoepen, zowel gebonden als heldere soepen met als basis pure groenten. Mise en Cuisine soep gaat uit van het goede van groenten en is volkomen green label. Met de introductie van dit nieuwe concept speelt Oerlemans Food in op de groeiende vraag naar binnen het Foodservicekanaal naar pure en eerlijke producten enerzijds en convenience producten anderzijds.
J. Klaver van aardappelhof uit Medemblik, leverancier van Vers 24/7. Aardappelhof biedt een exclusief assortiment tafelaardappelen.
J. Klaver van aardappelhof uit Medemblik, leverancier van Vers 24/7. Aardappelhof biedt een exclusief assortiment tafelaardappelen.
Laurens Claassens van Vers 24/7. Verschillende leveranciers van Vers 24/7 konden hun producten presenteren op de stand.
Laurens Claassens van Vers 24/7. Verschillende leveranciers van Vers 24/7 konden hun producten presenteren op de stand.
Unilever Food Solutions.
Unilever Food Solutions.
Jeroen Dekker van Lamb Weston, onderdeel van de stand van Deli Xl.
Jeroen Dekker van Lamb Weston, onderdeel van de stand van Deli Xl.
Berry Hoosemans van Bonduelle Food Service. Ook Bonduelle was onderdeel van Deli XL Foodservice.
Berry Hoosemans van Bonduelle Food Service. Ook Bonduelle was onderdeel van Deli XL Foodservice.
Bonduelle stond met het concept sous-vide producten. De groenten worden ingeblikt met een klein beetje vocht en daarna gestoomd. Door deze nieuwe techniek blijft de natuurlijke kleur, geur, smaak en textuur behouden.
Bonduelle stond met het concept sous-vide producten. De groenten worden ingeblikt met een klein beetje vocht en daarna gestoomd. Door deze nieuwe techniek blijft de natuurlijke kleur, geur, smaak en textuur behouden.
Eric Miete van Koppert Cress presenteerde trots de nieuwe BlinQ Blossom®. Een robuust sappig kruid en met zijn kristalachtige voorkomen een echte blikvanger in het assortiment.
Eric Miete van Koppert Cress presenteerde trots de nieuwe BlinQ Blossom®. Een robuust sappig kruid en met zijn kristalachtige voorkomen een echte blikvanger in het assortiment.
De smaak van BlinQ Blossom gaat van fris-ziltig naar zout en past goed bij gerookte gerechten met vlees of vis. Denk bijvoorbeeld aan makreel. Voor een combinatie met vlees, gebruik je bijvoorbeeld tartaar, entrecote of wagyu.
De smaak van BlinQ Blossom gaat van fris-ziltig naar zout en past goed bij gerookte gerechten met vlees of vis. Denk bijvoorbeeld aan makreel. Voor een combinatie met vlees, gebruik je bijvoorbeeld tartaar, entrecote of wagyu.
Guus Geurink, Marco Gierveld en Ferdi Schoonewelle van Freshweb.nl.
Guus Geurink, Marco Gierveld en Ferdi Schoonewelle van Freshweb.nl.
Sligro, met een erg opvallende stand.
Sligro, met een erg opvallende stand.
Gerben Molenaar, importeur van Citrocasa. Ook volgende week weer te bezoeken op AGF Detail.
Gerben Molenaar, importeur van Citrocasa. Ook volgende week weer te bezoeken op AGF Detail.
Makro
Makro
Olivier van der Staal, green chef, met de aardappelproducten van Aviko. Het nieuwe concept, steamfresh-aardappelen, werd gepresenteerd. Deze reeks producten is met een unieke stoomgaartechnologie bereid, waardoor smaak behouden wordt. Andere voordelen zijn, meer vitamines, minder bereidingstijd en meer rendement. Daarbij is het een product met het clean label.
Olivier van der Staal, green chef, met de aardappelproducten van Aviko. Het nieuwe concept, steamfresh-aardappelen, werd gepresenteerd. Deze reeks producten is met een unieke stoomgaartechnologie bereid, waardoor smaak behouden wordt. Andere voordelen zijn, meer vitamines, minder bereidingstijd en meer rendement. Daarbij is het een product met het clean label.
Mark Veth van Verstegen Spices & Sauces.
Mark Veth van Verstegen Spices & Sauces.
Ivo Nouwens (Wylax), Kees van der Burg en Marco van Helden van Quickly Best-Sellers. Wylax levert verse en diepgevroren visproducten. Quickly levert weer de frieten aan Wylax, dus vandaar ook deze samenwerking op de beurs.
Ivo Nouwens (Wylax), Kees van der Burg en Marco van Helden van Quickly Best-Sellers. Wylax levert verse en diepgevroren visproducten. Quickly levert weer de frieten aan Wylax, dus vandaar ook deze samenwerking op de beurs.
Martin Prins van Cresco Handels en Pot Kruiden.
Martin Prins van Cresco Handels en Pot Kruiden.
Paul Driehuis van Bresc, producent van koelverse kruidenpurees voor de professionele gebruiker.
Paul Driehuis van Bresc, producent van koelverse kruidenpurees voor de professionele gebruiker.
William Weeda van Versselect.
William Weeda van Versselect.
Ook bij Versselect waren verschillende leveranciers aanwezig.
Ook bij Versselect waren verschillende leveranciers aanwezig.
De 'overall' stand van Deli XL.
De 'overall' stand van Deli XL.
Het 'dit smaak naar meer! paviljoen'. Marco Ouwerkerk van Green Leisure, coördinator van het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen waar duurzaam ondernemen in de horeca centraal stond, is enorm enthousiast. “De ondernemers in ons paviljoen hebben goede leads kunnen genereren: er was veel gerichte belangstelling voor hun producten. En we hebben veel complimenten gekregen over de originele presentatie en aankleding van het paviljoen. Wij komen zeker terug.”
Het 'dit smaak naar meer! paviljoen'. Marco Ouwerkerk van Green Leisure, coördinator van het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen waar duurzaam ondernemen in de horeca centraal stond, is enorm enthousiast. “De ondernemers in ons paviljoen hebben goede leads kunnen genereren: er was veel gerichte belangstelling voor hun producten. En we hebben veel complimenten gekregen over de originele presentatie en aankleding van het paviljoen. Wij komen zeker terug.”
Maaike Hoogsteder, Lisanne van Zwol, Joëlle de Visser en Jente de Vries van Kromkommer. Tussen de 5 en 10% van het groente en fruit wordt verspild vanwege de 'looks', terwijl er niks mis is qua smaak en kwaliteit. Kromkommer zet zich in om ook deze unieke producten terug te krijgen in de winkels, supermarkten, restaurants en groothandels.
Maaike Hoogsteder, Lisanne van Zwol, Joëlle de Visser en Jente de Vries van Kromkommer. Tussen de 5 en 10% van het groente en fruit wordt verspild vanwege de 'looks', terwijl er niks mis is qua smaak en kwaliteit. Kromkommer zet zich in om ook deze unieke producten terug te krijgen in de winkels, supermarkten, restaurants en groothandels.
Sven van Kalkeren van Schulp Vruchtensappen. Een van de exposanten op dit paviljoen.
Sven van Kalkeren van Schulp Vruchtensappen. Een van de exposanten op dit paviljoen.
Jus de Pommes. Zij leveren een breed assortiment vruchtensappen in verschillende smaken, varianten, uitstralingen en voor diverse doelgroepen inzetbaar.
Jus de Pommes. Zij leveren een breed assortiment vruchtensappen in verschillende smaken, varianten, uitstralingen en voor diverse doelgroepen inzetbaar.
Nieuwvers.nu, zetten zich in om onderscheidende producten onder de aandacht te brengen. En dan met name nieuwe producten, innovators of bijzondere producten met een verhaal. Nieuwvers.nu helpt bedrijven, moedigt aan en creëert vraag naar deze smaakvolle producten met een eerlijke prijs.
Nieuwvers.nu, zetten zich in om onderscheidende producten onder de aandacht te brengen. En dan met name nieuwe producten, innovators of bijzondere producten met een verhaal. Nieuwvers.nu helpt bedrijven, moedigt aan en creëert vraag naar deze smaakvolle producten met een eerlijke prijs.
Ook Nieuwvers.nu hebben heerlijke gerechtjes bereid tijdens de beurs. Bijvoorbeeld met de zoetpuntpaprika's van Sweetpoint of appelen van Pieter Vernooij.
Ook Nieuwvers.nu hebben heerlijke gerechtjes bereid tijdens de beurs. Bijvoorbeeld met de zoetpuntpaprika's van Sweetpoint of appelen van Pieter Vernooij.